Wikia

Awatar Wiki

Odcinki/Kometa Sozina

Komentarz1
1033strony na
tej wiki

< Odcinki • Przekierowano z "Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang"

Information icon Osobna strona: Kometa Sozina

Odcinek-Kometa Sozina
"Kometa Sozina"
Informacje
Księga

Ogień

Odcinek

wszystkie/52

Data premiery

19 lipca 2010

← Poprzedni

Teatr z Żarzącej Wyspy

Następny →

Witaj w Mieście Republiki

Kometa Sozina (ang. Sozin's Comet) to cztery finałowe odcinki (58. - 61.) serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga. Ich premiera miała miejsce 19 lipca 2008 roku w Stanach Zjednoczonych i 23, 25, 27 i 30 sierpnia 2010 roku w Polsce.

Opis Edytuj

Aang firebending

Aang cwiczy do pojedynku z Ozaiem.

Wszyscy (z wyjątkiem Aanga i Momo) docierają na miejsce walki. Toph, Suki i Sokka postanawiają zaatakować wozy, Statki i Sterowce narodu Ognia, Zakon Białego Lotosu z Iroh na czele postanawia zaatakować na Ba Sing Se, gdzie tam równieź atakują żołnierzy Narodu Ognia. Katara i Zuko postanawiają zaatakować Azulę która jest teraz Królową Narodu Ognia gdzie nie radzi sobie z tym zajęciem, Aang i Momo opuszczają Bezludna Wyspę i trafiają do grona przyjaciół którzy walczą z wrogiem. Azula w swoim śnie widzi swoją matkę która jest bardzo dumna z córki, Azula po rozmowie z matką ze złości obcina sobie włosy, a Aang zaczyna walczyć z Lordem Ozai.

Fire Lord Azula

Azula wygania wszystkich z palacu.

Podczas koronacji Azuli pojawia się Zuko z Katarą.Zuko wyzywa Azule na Agni Kai. Zuko wygrywa i prowokuje Azule do wywołania błyskawicy. Azula już ma trafić Zuko gdy zmienia cel na Katare. Zuko obrania Katare, ale sam zostaje poszkodowany.Aang przybywa na miejsce inwazji w czasie przelotu Komety Sozina. Następnie walczy z władcą ognia. Z początku przegrywa, ponieważLord Ozai, jest silniejszy. Władca Ognia cały czas udeża w Aanga, z coraz więkrzą siłą, poczym avatar prubuje sie ukryć. Aang ukrył się w ziemnym namiocie, a Lord Ozai uderzał w niego ogniem, aż do granic wytrzymałości avatara. Gdy namiot został zniszczony, Aang został odepchnięty na ostrą skałę. Władca Ognia był już pewny wygranej, gdy nagle Aang wszedł w Stan Awatara, utworzył kulę z powietrza, ognia, wody i ziemi wokół siebie. Aang zaczął zdecydowanie wygrywać. Stabilność psychiczna Azula za szybko zaczyna się pogarszać, a jej koronacji, jak podejść Lord Ognia. Zuko i Katara przerwać koronacji i Azula kwestionuje jej brata do Agni Kai. Zuko jest śmiertelnie ranny podczas próby ochrony Katara od piorun. Aang ostatecznie konfrontuje Ozai, ale nie jest w stanie go pokonać, jako Awatar jest nadal chcą brać życie Pana Ognia. Sokka, Toph i Suki próba powstrzymania floty sterowca, ale wkrótce rozdzielone, gdy Zakon Białego Lotosu walczy o wolność Ba Sing Se.

Aang and Katara's finale kiss

Aang i Katara caluja sie.

Tymczasem walka o Ba Sing Se nadal trwa. Mimo komety Zakon Białego Lotosu zdołał opanować miasto, a Iroh spalał symbole narodu ognia na pałacu króla Ziemi. Aang walczący z Lordem OzaiZuko leżał ledwie przytomny po trafieniu piorunem, który wystrzeliła Azula. Katara próbuje go uleczyć, ale Azula atakuje ją uniemożliwiając to. Dziewczyna próbowała walczyć z Azulą, ale była sama i zbyt słaba, jednak po pewnym czasie udało jej się sprytnie złapać Azulę w lodową pułapkę i skuć ją łańcuchami, po czym uleczyła Zuko.Aang po pokonaniu Władcy Ognia Aang dogonił Ozaia i uwięził go za pomocą Magii Ziemi. Miał zadać ostateczny cios, jednak zatrzymał się wpółruchu i unieszkodliwił go za pomocą Magii Energii

Przypisy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Final

W zakonczeniu przedstawione bylo imie Dante DiMartino jest to ojciec Michael Dante DiMartino.

  • Podczas San Diego Comic-Con 2008, okazało się, że sekwencja gdzie Zuko znaleźć matkę, Ursa, zostało zarysowane i wykonane w serii ujęć, ale nie sprawiają, że do produkcji ze względu na prośbę Michaela Dante Dimartino.
  • Serii "redaktorów muzycznych i kompozytorów Jeremy Zuckerman i Benjamin Wynn była nominowana do nagrody Złoty bęben na" Najlepszy montaż dźwięku w animacji telewizyjnej "dla ich pracy w tym odcinku.
  • Jest to trzeci odcinek, w którym Aang mówi natomiast w awatarze państwa. Poprzednie dwa odcinki były "Oblężenie Północy, Część 2" i "Pustynia".
  • Po Aang wykorzystywane energybending na Ozai, wynikające niebieski słup światła wyprodukowane odzwierciedla światło, które pojawiły się, kiedy Aang został uwolniony przez Katara w "Chłopiec w góry lodowej".
  • Jest to jedyny odcinek użyć innego toru w kredyty.
  • Kolejność Aang przywołuje do siebie elementy w awatarze członkowskim (powietrze, ogień, ziemia, a następnie woda) jest odwrotna kolejność elementów przedstawionych w intro.
  • Gdy Aang jest w jego sferze wszystkich czterech elementów, elementy są w kolejności od najbliżej do najdalej od Aanga w sposób Arystoteles powiedział elementem postawić się w przyrodzie (ziemia, woda, powietrze, ogień).
  • Kilka technik gięcia nigdy wcześniej widziałem były używane w tym odcinku, w tym zdalnego waterbending sprężone pocisków skalnych, bicze dalekiego zasięgu ognia i wielu silnych wiatrów zdolnych do erozji duży filar skalny.
  • Awatar Aang i formalne dopuszczenie Lord Ognia Zuko w ich przyjaźni, biorąc pod uwagę ich przeszłość jako wrogów, kontrastuje relacji między Panem Sozin i Ognia Avatar Roku, który zaczął jako przyjaciół i wrogów, z czasem stał.
  • Oprócz koszmar Aang, w jest to jedyny czas, że jest postrzegana firebending natomiast w awatarze państwa, ze względu na Sozin i Komety, to jest jego najmocniejsza wyświetlacz firebending w serii.
  • Podczas gdy w awatarze państwa, krojenie Aang czyni ruch do czynienia ostateczny cios Ozai jest sam ruch zrobił w jego koszmary o byciu w awatarze państwa.

Więcej od Wikii

Losowa wiki