FANDOM

Spirit Emblem.png
Ćmoosa
Ćmoosa
Informacje podstawowe
Środowisko

Świat Duchów

Status

żyje

Wykorzystanie

zasadzka

Informacje chronologiczne
Debiut

The Search Part 1

Ćmoosa to chimeryczne stworzenie pochodzące ze Świata Duchów.[1]

Historia Edytuj

Moth wasps attacking Team Avatar.png

Rój ćmoos atakuje drużynę Awatara.

Kiedy Appa bronił się i resztę drużyny Awatara przed atakiem ducha wilka za pomocą swojego ogona, duch wypuścił z pyska rój ćmoos, które szybko otoczyły członków zespołu. Owady utrudniały Katarze oddychanie i objęły rękę Sokki tak, że nie mógł jej zobaczyć. Na szczęście Azula wystrzeliła piorun, za którym podążyły ćmoosy, zostawiając drużynę w spokoju.[1]

Anatomia Edytuj

Ćmoosa ma świecące różowe skrzydła z wizerunkiem twarzy, identycznym do wizerunku twarzy na piersi ducha wilka i wyrazu twarzy Aanga, gdy czuł obecność tego ducha. Posiada również dwa białe, pierzaste czułki, które wyrastają z brązowej głowy z dwoma czarnymi oczami i czarnymi szczypcami. Jego ciało ma dwie części: pierwsza część jest żółta i futrzana, a z niej wyrastają odnóża. Druga część jest ozdobiona żółtymi i czarnymi paskami.

Zachowanie Edytuj

Moth wasps following lightning.png

Ćmoosy podążają za piorunem Azuli.

Ćmoosy są przyciągane przez światło, czego przykładem jest podążanie za piorunem wywołanym przez Azulę. Często otaczają ludzi i inne obiekty, co powoduje, że cel albo mają problemy z oddychaniem, albo ma złudzenie, że pewne części jego ciała zniknęły.

Nawiązanie Edytuj

Ćmoosa jest hybrydą obu swoich imienników: osy i ćmy. Ma skrzydła i czułki ćmy, ale ciało osy.

Ciekawostki Edytuj

  • Jako że Kawano i Sasaki, główne designerki trylogii, boją się ciem, były przerażone, rysując ćmoosy do komiksu The Search Part 1.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Search Part 1 (20 marca 2013), Dark Horse Comics.
  2. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Search Library Edition (5 lutego 2014), Dark Horse Comics.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki