FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Ten artykuł dotyczy stworzenia z bagien. Dla stworzenia z Północnej Świątyni Powietrza, zobacz robaczek świętojański. Dla stworzenia ze Świata Duchów, zobacz świetlik ze Świata Duchów.
Zuko tries to explain himself.png
On nazywa się inaczej... ale...

Termin "Świetlik z bagien" nie został zatwierdzony przez oficjalne źródła.

Świetlik z bagien
Świetlik z bagien
Informacje podstawowe
Środowisko

Mgliste Bagno

Status

żyje

Wykorzystanie

źródło światła

Informacje chronologiczne
Debiut

"Bagno"

Świetlik z bagien to latający owad zamieszkujący Mgliste Bagno w Królestwie Ziemi. Jest mały, lecz ma zdolność do emitowania bardzo jasnego i intensywnego białego światła, dzięki czemu sprawia wrażenie znacznie większego.[1]

Historia Edytuj

Kiedy Aang, Katara i Sokka zgubili się na bagnach, rozpalili ognisko na noc. Podczas dyskusji na temat obecnej sytuacji, Sokka zaczął atakować świetlika maczetą. W odpowiedzi, robaczek wyemitował potężne światło, które niemal oślepiło drużynę Awatara i na krótko oświetliło otoczenie.[1]

Nawiązanie Edytuj

Świetlik z bagien wykazuje duże podobieństwo do robaczka świętojańskiego z rzeczywistego świata. Jest jednak znacznie jaśniejszy i bardziej promienny niż zwykły świetlik.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (14 kwietnia 2006). "Bagno". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 4. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki