FANDOM

Fire Nation emblem.png Earth Kingdom emblem.png URN icon.png
Żółwiokaczka
Żółwiokaczka
Informacje podstawowe
Środowisko
Status

żyje

Wykorzystanie

rozrywka, żywność, zwierzątko

Informacje chronologiczne
Debiut

"Samotny Zuko" (retrospekcja)

Żółwiokaczka to gatunek ptaka zamieszkującego zbiorniki wodne na całym świecie. Stworzenia te można spotkać przede wszystkim w Narodzie Ognia ze względu na ciepły klimat, choć zamieszkują także stawy Ba Sing Se w Królestwie Ziemi[1] oraz Park Awatar Korry w Mieście Republiki.[2]

Historia Edytuj

Gdy Zuko był dzieckiem, on i jego matka, Ursa, siedzieli nad brzegiem stawu w Pałacu Królewskim Narodu Ognia i karmili żółwiokaczki kawałkami chleba. Gdy młody książę naśladował, jak jego siostra, Azula, karmi te stworzenia, rzucając bochenkiem chleba w jedno z piskląt, matka ugryzła go w nogę. Ursa delikatnie ściągnęła ją z nogi syna i wrzuciła do wody, gdzie odpłynęła razem ze swoim potomstwem.[3]

Kilka lat później, po powrocie do Narodu Ognia, Zuko przyszedł nad ten sam staw. Jednak gdy Azula przybyła, aby z nim porozmawiać, żółwiokaczki szybko odpłynęły.[4]

Anatomia Edytuj

Zwierzęta te wyglądają jak zwykłe kaczki, jednak dodatkowo na ich grzbietach znajdują się zielone, żółwie skorupy, a zamiast kaczych nóg posiadają kończyny takie, jakie mają żółwie. Samice i młode tego gatunku są jasno-brązowe z ciemno-brązowym elementem na głowie.

Zachowanie Edytuj

Zwierzęta te są dość spokojne i ufne w stosunku do ludzi. Jednak samice posiadające potomstwo, w przypadku gdy jej młodym grozi niebezpieczeństwo, robią się agresywne i atakują napastnika.

Nawiązanie Edytuj

Jak sama nazwa wskazuje, to zwierzę jest krzyżówką kaczki i żółwia. Kaczka jest pojęciem obejmującym ptactwo wodne, w tym gęsi i łabędzie. Żółwie to starożytne gady istniejące już w epoce triasu, obecnie jest ich od dwustu do trzystu gatunków. Połączenie tych dwóch zwierząt wodnych czyni żółwiokaczkę doskonałym pływakiem.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  2. Welcome to Republic City. Nickelodeon (20 kwietnia 2012). Źródło na kwiecień 20, 2012.
  3. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (12 maja 2006). "Samotny Zuko". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 7. Nickelodeon.
  4. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (21 września 2007). "Przebudzenie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 1. Nickelodeon.
  5. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (13 września 2013). "Południowe światła". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 14. Nickelodeon.
  6. Konietzko, Bryan (March 4, 2015). Turtle-duck Date Night. Tumblr. Źródło na marzec 4, 2015.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki