FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Żmijonietoperz
Żmijonietoperz
Informacje podstawowe
Środowisko

jaskinie Królestwa Ziemi

Status

żyje

Informacje chronologiczne
Debiut

"Divided We Fall"

Żmijonietoperz to mały, latający, skrzydlaty wąż zamieszkujący Królestwo Ziemi. Choć na ogół prowadzi dzienny tryb życia, zazwyczaj unika silnego światła i żyje w ciemnych, wilgotnych jaskiniach.

Często żyją w dużych koloniach, które łatwo zirytować i spłoszyć. Pomimo ich naturalnego agresywnego temperamentu, spotykane są także udomowione osobniki.[1]

Historia Edytuj

Podczas lotu na Appie podczas burzy, drużyna Awatara napotkała tornado, które rozdzieliło jej członków. Aangowi udało się bezpiecznie wylądować, a podczas próby zlokalizowania innych, usłyszał żmijonietoperza. Stworzenie przystąpiło do ataku, ale Awatarowi udało się go uniknąć i uderzyło w drzewo. Po chwili jednak chłopaka otoczyło całe stado żmijonietoperzy. Za pomocą magii powietrza Aangowi udało się uciec. Zamierzał ukryć się w jaskini, ale szybko uświadomił sobie, że mieszkają tam całe kolonie tych stworzeń. Dzięki magii ziemi ochronił się przed wylatującym z niej stadem.[1]

Anatomia Edytuj

Żmijonietoperz przypomina na ogół grzechotnika, z wyjątkiem twarzy i skrzydeł. Jego skrzydła dają mu wielką szybkość i zwinność, a jego kły - silne ugryzienie. Posiada czerwone oznaczenia na całej długości pleców, a podbrzusze ma barwę piaskową.

Jego ogon zakończony jest grzechotką, która jest w kolorze zbliżonym do barwy jego podbrzusza. Choć pysk i oczy przypominają te u węża, uszy i nos są bardziej podobne do tych u nietoperza.

Żmijonietoperz ma osiem kłów w pysku, a w każdym z jego uszu znajduje się kępka włosów. Co więcej, struktura twarzy stworzenia jest podobna do tej u psa, szczególnie chihuahuy.

Nawiązanie Edytuj

Termin "żmija" odnosi się do węży z rodziny żmijowatych, słynących z jadu i zazwyczaj krępej budowy. Nietoperze są ssakami potrafiącymi latać, co osiągają poprzez użycie skrzydeł stanowiących ich przednie kończyny.

Psy są udomowionymi zwierzętami znanymi za ich wszechstronności. Żmijonietoperz wykazuje zarówno podobieństwa fizyczne jak i behawioralne do wszystkich wyżej wymienionych gatunków.

Podobnie jak nietoperze z rzeczywistego świata, żmijonietoperze budują swoje gniazda w jaskiniach, z dala od światła.

Przypisy Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki