FANDOM

Szablon:Ujednoznacznienie

Azula Indifferent .png Jestem stumetrowym, fioletowym niedźwiedziodziobakiem z różowymi rogami i srebrnymi skrzydłami.

Poniższe informacje nie są uważane za kanon serii.

Aang (z gry)
安昂
Aang
Informacje biograficzne
Narodowość

Nomadowie Powietrza

Pochodzenie

Południowa Świątynia Powietrza

Wiek

12
66 (śmierć)

Narodziny

12 BG

Śmierć

153 AG

Poprzednik

Roko

Opis fizyczny
Płeć

Mężczyzna

Oczy

Szare

Włosy

Ciemnobrązowe (zwykle ostrzyżone)

Informacje osobowe
Ulubiona broń

Cztery Żywioły, Duch Avatara

Zajęcie

Awatar
Mnich
Mistrz Magii Powietrza

Przynależność

Drużyna Awatara Aanga

Debiut

Avatar ostatni władca wiatru (Gra)

Awatar Aang był mężczyzna Nomad powietrza i Awatar z możliwością tkania wszystkich czterech elementow.

Historia Edytuj

Aanga urodziła nieznana para Magłow Powietrza w roku 12 BG, która oddała go do mnichów z Południowej Świątyni Powietrza. Jako Nomada Powietrza, Aang podróżował po całym świecie. Mieszkał w swoim domu pod opieką mnicha Gyatso, który służył mu jako ojciec, doradca i nauczyciel. Jako dziecko, Aang był członkiem Harcerzy Powietrza, gdzie uczył się podstawowych umiejętności, np. uprowadzania latających bizonów. Kiedy Aang miał sześć lat, on i kilku innych młodych chłopców zostali przewiezieni do Wschodniej Świątyni Powietrza, gdzie każdy wybrał sobie latającego bizona za towarzysza na całe życie. Aang zbliżył się do Appy i dał mu jabłko, co dało początek ich długiej przyjaźni. W wieku dziesięciu lat, Aang okazał się być lepszy od swego nauczyciela.Będąc jeszcze dzieckiem, ujawnił się jako Awatar wybierając sobie za zabawki cztery relikty należące do poprzednich Awatarów. Mnisi, przeczuwając nadciągającą wojnę, ujawnili Aangowi prawdę o jego przeznaczeniu, gdy miał on dwanaście lat. Awatarzy zwykle dowiadują się o swoim brzemieniu mając 16 lat. Jednak przeczucie nadchodzącej wojny wymagało pomocy Awatara.Aang spędzał więcej czasu na treningach niż na zabawie z rówieśnikami. Gdy dowiedział się, że ma zostać wysłany do Wschodniej Świątyni Powietrza, by tam ukończyć trening bez Gyatso - swojego mistrza, Aang uciekł na swoim bizonie Appie ze świątyni. Niedługo po ich ucieczce rozpętał się ogromny sztorm. Jedna z potężnych fal wciągnęła Appę pod wodę. Aang nieświadomie wkroczył w Stan Awatara i utworzył kulę powietrza otoczoną lodem. Kula dostarczała im powietrze i pozwoliła przetrwać pod wodą. Jednak nie wynurzyła sie zaraz po nawałnicy. Dopiero kiedy Katara przepołowiła (niechcący) górę lodową, która prawdopodobnie ją blokowała, kula zdołała wypłynać na powierzchnie. Aang zdołał z niej wyjść po czym spotkał Katarę i Sokkę.

Avatar Ostatni Wladca Wiatru Edytuj

Aang attack in roku temple.jpg

Aang atakuje zolnierzy w swiatyni.

Sto lat później, Aang został wyciągnięty z góry lodowej przez Katarę i Sokkę z Południowego Plemienia Wody. Został on szybko wykryty przez księcia Zuko, który chciał złapać Aanga i zabić go, by jego ojciec Ozai odwołał jego banicję z kraju. Rozpoczęli oni poszukiwania mistrza magii wody, który mógłby ich uczyć. Podczas pomagania pewnemu miastu, Aang przeszedł do Świata Duchów, gdzie spotkał Fanga - smoka Avatara Roko, który powiedział mu, by udał się na wyspę Narodu Ognia, gdzie mogliby spokojnie porozmawiać podczas zimowego przesilenia. Gdy dotarł tam, Roko ostrzegł go przed zbliżającą się kometą Sozina, która daje magom ognia niewyobrażalną siłę i moc. Roko nakazał Aangowi nauczyć się wszystkich czterech żywiołów do końca lata, do czasu kiedy kometa nadleci, w przeciwnym razie nigdy nie zostanie przywrócona równowaga we wszechświecie. Gdy Aang został schwytany przez Zhao, Zuko pod postacią Niebieskiego Ducha uratował go i wypuścił, gdyż chciał złapać Aanga sam, nie mógł pozwolić, by ktoś zrobiłto przed nim.Gdy grupa przybyła do Północnego Plemienia Wody, Aang w końcu znalazł mistrza, który mógłby go uczyć - mistrza Pakku, niestety, Pakku nie zgodził się uczyć Katary, gdyż w jego plemieniu istnieje tradycja, która zakazuje kobietą używania magii wody do walki, jednak Katara przekonała go i razem z Aangiem zaczęła się uczyć. Sielanka kończy się, gdy Zhao (wtedy już admirał) wydał rozkaz ataku na Północne Plemię Wody. Gdy Aang dowiaduje się o tym, pragnie poprosić o pomoc oceanu i księżyca - La i Tui. Jednakże jego ciało zostało "skradzione" przez Zuko. Przyjaciele Aanga wyruszają na ratunek. Jednak admirał Zhao dociera do Północnego Plemienia Wody i zabija ducha księżyca - źródło mocy każdego maga wody. Jednak po jakimś czasie sytuacja zostaje zażegnana a Aang uczy się magii wody pod okiem Katary.

Spalona Ziemia Edytuj

Toph fight Zuko.jpg

Toph atakuje Zuko.

Aang i inni zostali eskortowani niedaleko Omashu w Królestwie Ziemi. Chcieli dotrzeć do tego miasta, gdyż żył tam Bumi - osoba, która mogła nauczyć Aanga magii ziemi. Pomoc oferuje im pewien generał, który chce pomóc Aangowi wchodzić i wychodzić z stanu Avatara kiedy chce. Plan niestety nie udaje się, a drużyna Aanga została zaatakowana prez genereła i jego żołnierzy. Po wygranej decydują się na podróż do Omashu na własną rękę. Gdy tam dotarli, dowiedzieli się, że od jakiegoś czasu miasto to jest pod kontrolą Narodu Ognia. Gdy Momo przypadkowo zabiera syna gubernatora Omashu, Azula i Aang chcą dokonać zamiany - dziecko za Bumiegp. Jednak, wszystko okazuje się spiskiem i Aang walczy z Azulą - młodszą siostrą Zuka, która także chce złapać Avatara.Gdy Aang przelatywał nad bagnami, miał wizję w której widział śmiejącą się dziewczynę i dzika.Grupa udaje się do innego miasta na turniej magii ziemi, by znaleźć dobrego nauczyciela, znajdują tam ślepą dziewczynę jednak nie zgadza się ona na uczenie Aanga magii ziemi. Aang i reszta dowiadują się potem, że należy ona do rodziny Bei Fongów, których symbolem jest dzik. Gdy odnajdują jej dom, dowiadują się, że jej rodzice nie wiedzą o jej zdolnościach, następnie Toph wbrew woli jej rodziców dołącza do Aanga i zamierza uczyć go magii ziemi. Ziemia jest przeciwnym żywiołem do powietrza, przez co ma on trudności w opanowaniu tego żywiołu. Na drodze do Ba Sing Se znajdują bibliotekę Wan Shi Rong, która znajduje się pośrodku pustyni, gdzie dowiadują się oni wartościowej informacji - magowie ognia tracą swoją moc podczas zaćmienia słońca. Tracą jednak oni Appę, który został porwany i sprzedany przez magów piasku.Po dotarciu do Ba Sing Se Aang odkrywa, że miasto to nie jest takie, jakim sobie je wyobrażał, prawdziwa władza nie jest w rękach króla Ziemi, lecz w rękach jego pomagiera - Long Fenga, który ma pod kontrolą tajną policję Dai Li Po odnalezieniu Appy Aang dostaje wiadomość od guru, który ma nauczyć go kontrolować stan Avatara, jednak, by to osiągnąć, musi porzucić swoje uczucia do Katary. Aang postanawia tego nie robić i wraca do miasta, dowiaduje się, że miasto jest już pod kontrolą Azuli.Aang używa stanu Avatara by pokonać Zuko i Azulę, jednak ta druga strzela w niego piorun a on upada. Umarłby, gdyby nie to, że Katara uleczyła go wodą ze źródła, którą zebrała z Południowego Plemienia Wody .

Do Piekla Edytuj

Ozai and Aang fight.png

Ozai zaczyna pojedynek z Aangiem.

Przez kilkanaście tygodni Aang był w śpiączce. Po przebudzeniu się, drużyna Avatara przygotowywała się do Inwazji, która miała nastąpić w dniu czarnego słońca. W międzyczasie Zuko najął morderca do zabicia Avatara - Iskru Iskru Bum Ziom. W dzień zaćmienia nie udało im się pokonać Ozaia, gdyż zatrzymała ich Azula. Następnie, drużyna Avatara udała się do Zachodniej Świątyni Powietrza, gdzie spotkali Zuko, który zgodził się uczyć Aanga magii ognia.Gdyż Aang był pacyfistą, ciężko było mu zabić Ozaia, jednakże, nie musiał tego robić, gdyż Lwiożółw nauczył go magii energi, która pozwala przejąć czyjąś moc, lub ją zablokować. Aang zdecydował użyć jej, by odebrać Ozaiowi magię ognia. Po wszystkim Aang i Katara uwiecznili swoją miłość pocałunkiem.

Wystepowanie w grach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Cala historia Aanga w grze jest taka sama jak w serialu.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Aang (z gry)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki