FANDOM

Air Nomads emblem Airbending emblem
Appa flying
Appa
Informacje podstawowe
Magia

Magia Powietrza

Wykorzystanie

Transportowanie i wspomaganie Drużyny Aanga

Informacje chronologiczne
Debiut

Chłopiec w górze lodowej

Ostatni występ

Kometa Sozina

Appa jest latającym bizonem Aanga. Jest bardzo inteligentny jak na zwierzę, zdaje się, że doskonale rozumie wszystko, co mówi młody Mag Powietrza. Bizon jest przyjacielem lemura Momo, można uznać go za jego "starszego brata", który się nim opiekuje i chroni go.Gdy Appę porwali magowie piasku Aang nie mógł pogodzić się ze stratą przyjaciela, gdy natrafili na magów piasku przechodzi w Stan Awatara z którego "wyciąga" go Katara. Appa w pewnym stopniu używa magii powietrza (np. latanie, tworzenie podmuchu ogonem). Aang kocha swojego latającego bizona i nigdy się z nim nie rostał.

Historia Edytuj

200px-Appa captured

Appa atakowany

Appa został stracony przez krótki czas , kiedygrupa podróżowała po ziemi Królestwa , został porwany przez sandbenders w środku ogromnej pustyni Si Wong , a Aang , Katara , Sokka i Momo zostali uwięzieni w podziemnej biblioteki Spirit . To było później ujawnił, że w końcu został sprzedany do chrząszczy czele kupców, którzy z kolei sprzedali go do cyrku Narodu Ognia , gdziesadystyczny trener próbował uczynić go częścią show . Zachęcony przez sympatycznego chłopca , Appa później uciekł i pobiegł z powrotem do Si Wong pustyni , gdzie ostatnio widział Aang .

Zrozumienia , że jego przyjaciele nie byli już tam , podróżował po całej ziemi Królestwa , aż natknął się Kyoshi Warriors, który uzdrowił jego różne rany, jak i fizyczny emocjonalny , że poniosła w jego podróżach . Chcieli , by eskortować go do Aanga , ale zostały one szybko udaremnione w ich próbie , gdy Azula i jej sojusznicy zaatakowali . Appa został zmuszony do ucieczki , wprowadził jazdy Suki natomiast wojownicy próbowali opóźnić trzy Narodu Ognia dziewczyny . Na swojej drodze spotkał Guru Pathik w świątyni Air Wschodniej, gdzieGuru był w stanie powiedzieć, Appa o lokalizacji Aang poprzez czytanie jego energię .

W związku z tym , Appa poleciał do Ba Sing Se , gdzie został przechwycony przez : Long Fenga. Appa był utrzymany w tajnym miejscu pod Lake Laogai , aż mu na ratunek z rąk Zuko , który początkowo planuje się na wykorzystaniu go do przechwytywania Avatar , ale po rozmowie z wujkiem Iroh , postanowił zrobić dobry uczynek i ustawić bizon darmo . Appa znaleźć grupę opanowany przez : Long Fenga i Dai Li i walnie przyczynił się do ich porażki , gryzienie Długi Feng na nodze w konfrontacji z nim . Raz bezpieczne , Aang zadowoleniem Appa w płaczliwym wyświetlania uczucia.

Appa wziął udział w siłę wejściem Pałacu Królewskiego w Ba Sing Se , zapewniając pierwszy dowód na króla Kuei z podstępu Długi od dawna Feng Feng znak zgryz nadal zwlekał . Kiedy zatuszować Dai Li wysiłki opuścił Ziemię Króla sceptyczny roszczeń Drużyny awatara , Sokka zrobił wysiłek ostatniej szansy , aby pokazać królowi ruiny wiertarki Narodu Ognia przez skłania go z jazdy na Appa . Ponieważ siodło Appa zaginął podczas jego chwytania ,grupa została zmuszona do jazdy na oklep . Po upadku Ba Sing Se , Appa był postrzegany spiriting klubowy avatar , w tym prawie śmiertelnie ranny Aanga , ziemia króla i jego pet , Bosco , z teraz - przechwycone miasta .

Appa przebywał z grupą , jak trafiły na pokładzie zarekwirowane statku Hakoda Fire Navy i miał nowy siodło zbudowane dla niego. Po Aang uciekł do burzy , Appa , areszta zespołu Avatar podzielić z załogą Hakoda i gonił dół Aang , i przegrupowaniu na Crescent Island. Jak podróżowali przez Naród Ognia , Appa był zmuszony pozostać w ukryciu i gdy Appa miał latać , Aang i Katara stworzył chmurę wokół niego tak , że przypominała chmurę do jakichkolwiek cywili Narodu Ognia . kiedy zostawiła go i Momo samgang miał na pokrycie Appa się z jakąś formą kamuflażu .

200px-Armored Appa

Appa w czasie inwazji

Poinwazji na Naród Ognia nie udało się w Dniu Czarnego Słońca , Appa wziął Aang i przyjaciół wszystkich młodszych członków sił inwazyjnych na Air Temple Zachodniej w poszukiwaniu schronienia . Bez wiedzy zespołu Avatar , Zuko , który porzucił Narodu Ognia podczas inwazji , że w ślad za nimi do świątyni , a gdy przybył , Appa natychmiast powitał i lizały go , bezpośredni wynik Appa pozostałe Zuko wdzięczny za uwolnienie go z więzienia w Ba Sing Se . Zuko wniosek , że dołączyć do grupy , aby mógł uczyć Aang firebending . Pomimo Appa oczywiste powitanie Zuko ,grupa nie akceptuje Zuko dopiero później , gdy uratował grupę od ataku przeprowadzonego przez Combustion Man.

W ostatnich dniach wojny na sto lat , przyjazd komety Sozin , w Appa pomógł klubowy avatar , bez Aanga , podróży do Królestwa Ziemi , w których mieli czerwca i jej shirshu , Nyla , spróbuj śledzić Aang . Powiedzie się, że zamiast wytropił Iroh , używając jego sandał , który mieszkał poza Ba Sing Se z resztą Zakonu Białego Lotosu . Appa później odprowadził Zuko i Katara do Stolicy Narodu Ognia ich konfrontacji z Azula .

Po zakończeniu stuletniej War , Appa był widziany w Ba Sing Se z gangu , jak świętowali swoje zwycięstwo w ​​Jasmine Dragon, pozornie ciesząc tsungi róg muzykę Iroh za . Po tym ,zespół zdecydował się na jazdę na Appa przed uroczystości Ziemia króla kuei w ogłoszeniu Ruchu Harmonia przywrócenie królestwa .

451px-Appa vs Espíritu lobo

Appa atakuje Ducha wilka.

Rok później , gdy ruch był realizowany , Appa pomógł Koloniści Drużyna Avatara Ogień transportu Nation z powrotem do ich kraju.Appa był z w Ba Sing Se, we wniosku do końca wojny, a także pomógł z transportem osadników z Narodu Ognia, wrócił do swojego kraju, do przywrócenia Ruchu Harmony został obcięty, do ewakuacji Yu Dao. Okazało się także, kiedy Aang nauczył się kultury Nomadów Air do pierwszych akolitów Aire.Un roku po awarii Restoration Ruchu Harmony, Appa po raz kolejny wyruszył na misję i transportowane do zespołu Avatar do Hira "w poszukiwaniu Ursa. Jednak, był wyraźnie zdenerwowany, że Azula towarzyszyć zespołowi podczas podróży. Na jego drodze, zespół został zaatakowany przez wilka ducha, i pomógł w walce z bestią. Gdy dowiedział się o zespół lotu Ikem do zapominalskich Valle, Appa, a następnie spadł za plecy Hira'a poleciał wraz z innymi członkami zespołu Avatar, a Matka z twarzy.

Relacje z Momo Edytuj

Appa y Momo

Appa i Momo

Appa i Momo wspólną silną więź wspólnoty z sobą. Ich bliskie stosunki wyraźnie wykazano, kiedy Momo wyruszył w podróż w poszukiwaniu Appa, który został schwytany i oddzielony od zespołu w tym czasie. W retrospekcji pokazane zarówno szczęśliwie latające i jedzenie razem.Wyszukiwanie nie powiodło się Momo. Appa i Momo rozmawiać ze sobą kilka razy, najwyraźniej rozumieć siebie nawzajem. Sporadycznie walczyć równie żywnościowego, jednakże, dwa utrzymuje silne wiązanie. Mimo, że miał niezwykle zaciekłą walkę z samurajskie miecze i zbroje, to nie można uznać za czynnik ich związku, jak to się stało w halucynacji od Aanga.

Charakter Edytuj

200px-Appa soaring

Appa lata

Istnieje niewiele mówi o osobowości Appa , tak jak brakowało mu zdolność mówienia ludzkim językiem . Jednak on był wyświetlany zdolność rozumienia ludzkiego języka kilkakrotnie . Był również boi się pod ziemię , a od jego doświadczenia w cyrku Narodu Ognia , ognia . Appa wydawało aby uzyskać w ufne nastawienie , bo nie trzeba było długo czekać , aby zaakceptować jabłko oferowane mu przez Aanga i wziął natychmiastowej sympatii do Sokka kiedy po raz pierwszy zobaczyłem go . jednak ta cecha została uszkodzona w wyniku jego doświadczenie z konferansjer i sandbenders . W tych trudnych chwilach , Appa wydawało się, że podobne uczucia w stosunku do ludzi , kiedy brakowało Aang , który starał się znaleźć drużynę . W Świątyni Wschodniej Air , on również pamiętać, ze smutkiem swoje dzieciństwo z rodzeństwem i matką

Rodzina Edytuj

Mama Appy

brak

brak

Appa

brak

brak

Ciekawostki Edytuj

  • Możliwe, iż jego synem jest latający bizon Tenzina i jego rodziny – Oogi
  • Żeby poleciał trzeba powiedzieć Hop hop.
  • Ma 5 żołądków.
  • Ma strzałkę, jak nomadzi.
  • Panicznie boi się zamkniętych, ciasnych, ciemnych przestrzeni i ognia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki