FANDOM

Information icon Osobny artykuł: Zuko
Real-world
Blue Spirit
"Błękitny Duch"
Informacje
Księga

Woda

Odcinek

13/61

Premiera
(Polska)

18 lipca 2008

Położenie odcinka
← Poprzedni

Sztorm

Następny →

Wróżbiarka

[[Transkrypt:{{{nazwa}}}|Transkrypt]]

Błękitny Duch (ang. The Blue Spirit) to trzynasty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 17 czerwca 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 18 lipca 2008 roku w Polsce.

Streszczenie Edytuj

200px-Blue Spirit threatens Aang
Sokka po sztormie choruje. Aang postanawia poszukać lekarstwa, ale w międzyczasie choruje też Katara. Aang idzie do zielarni znajdującej się na górze, gdzie spotyka zielarkę. Mówi Aangowi, żeby poszedł na bagna i uzbierał mrożone żaby. Tymczasem Zhao namawia pułkownika fortecy do przekazania mu łuczników Jao Jin. Dostaje list od władcy ognia, że został "admirałem" i zabiera łuczników. Aang wyrusza na bagna, żeby znaleźć żaby, jednak napadają go łucznicy. Katara prosi Momo o przyniesienie wody. Jednak Momo nie rozumie ludzkiej mowy. Admirał Zhao zamyka Aanga w fortecy i mówi, że go nie zabije, ale będzie żył nędznie. Błękitny duch wdziera się do fortecy i uwalnia Awatara. Obaj próbują uciec. Zhao każe zaprzestać ataku, gdyż kiedy Awatar i będzie trzeba szukać jego nowego wcielenia. Błękitny duch przykłada szable do Aanga i odchodzi. Zhao każe łucznikowi strzelać w ducha. Błękitny duch pada. Aang ucieka i bierze ducha z sobą. Aang dowiaduje się, że duch to Zuko. Ucieka z nim do lasu. Po jakimś czasie Zuko się budzi i atakuje ducha, a następnie odlatuje. Przybywa do groty, gdzie czekają na niego Sokka i Katara. Daje im żaby jako lekarstwo. Sokka pyta się Aanga, czy znalazł nowych przyjaciół, a on odpowiada ze smutkiem, że nie.

Fabuła Edytuj

Zuko searching for answers To niemożliwe! Gdzie reszta zwoju?!

To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli drażni cię niedobór informacji – rozbuduj go.

Przypisy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Przemówienie Zhao sprawia wrażenie, że do wojska Narodu Ognia mogą należeć mężczyźni jak i kobiety.
  • W tym odcinku pierwszy raz postać choruje.

Szablon:LAOdcinki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki