FANDOM

Bumi jest starym przyjacielem Aanga, potężnym Magiem Ziemi i szalonym geniuszem. Należy do Zakonu Białego Lotosu. W dzień czarnego słońca, podczas zaćmienia, odbija Omashu.

Historia Edytuj

Bumi is ready to fight

Bumi walczy z Angiem

Aang i reszta lądują nieopodal Omashu. Młody Awatar miał tutaj kiedyś przyjaciela Bumiego, lecz zapewne wtedy już nie żył. Niestety Aang razem z Katarą i Sokką, zostaje skazany przez króla na zamknięcie w krysztale. Następnie król orzekł do Aanga "Jeśli chcesz uratować przyjaciół podejmij się i wykonaj trzy próby: odnajdź złoty klucz, moje ulubione zwierzątko Flopsi oraz pokonaj przeciwnika w walce" - zachichotał król i udał się na arenę. Na szczęście Aang wypełnił zadania, ale kluczem do uratowania przyjaciół było imię króla, okazuje się że jest to stary przyjaciel Aanga - Bumi.

Po kilku miesiącach od tamtych wydarzeń, Aang, Katara i Sokka ponownie witają w Omashu. Jest ono jednak zajęte przez Naród Ognia.

Nazywa się teraz Nowe Ozai. Przyjaciele dostają się do niego kanałami. W tym samym czasie księżniczka Azula po nieudanej próbie schwytania Zuko, prosi o pomoc przyjaciółki - Mai oraz Ty Lee o pomoc. W czasie pobytu w nowym Ozai, przyjaciele pomagają uciec mieszkańcom miasta jednak do mieszkańców dołącza brat Mai. Następuje wymiana, dziecko za króla Omashu, która jednak nie doszła do skutku. Rozpoczyna się walka. Aang rozmawia z Bumim który doradza mu znalezienie nauczyciela magii ziemi który czeka i słucha, zanim uderzy. Grupa wyrusza na poszukiwanie nauczyciela magi ziemi. Nowym celem Azuli w miejsce Zuko, zostaje się awatar

Bumi

Dziedzictwo Edytuj

Na jego cześć został nazwany najstarszy syn Aanga i Katary.

Charakter Edytuj

Young Bumi

Bumi śmiejacy się

Bumi sprawia wrażenie nieopanowanego szaleńca, jednak w rzeczywistości jest genialnym strategiem i bardzo mądrym człowiekiem. Mimo wieku (ponad sto lat) często zachowuje się niezwykle dziecinnie. Potrafi myśleć nieszablonowo, dzięki czemu dochodzi do wielu zaskakujących odkryć.

Ciekawostki Edytuj

  • Aang i Katara mają syna Bumiego, który charakterem przypomina starego króla.
  • Bumi przyjaźnił się z Aangiem przed jego zamarznięciem w górze lodowej to oznacza iż Bumi ma ponad 112 lat.
  • Jest jednym z najpotężniejszych magów ziemi. Sam jeden odbił jedno z największych miast Królestwa Ziemi (Omashu).