FANDOM

Water Tribe emblem
Ceremonial raccoon headpiece

Ceremonialna czapka szopa noszona przez Aanga.

Ceremonialna czapka szopa jest stosowana w corocznej uroczystości z okazji natury, obchodzonej w Południowym Plemieniu Wody. Ceremonia ta odbywa się zwykle przed zimowym polowaniem, gdy myśliwi zbierają mięso i skóry na nadchodzący sezon. Czapka szopa jest noszona przez myśliwego, który prosi naturę o udane polowanie, po czym wrzuca do wielkiego ogniska ofiarę z żywności. Potem czapka przechodzi na głowę następnej osoby, która robi to samo, i tak dalej, aż do chwili, gdy wszyscy myśliwi z plemienia wypełnią ten rytuał.[1]

Historia Edytuj

Podczas podróży, Aang, Sokka i Katara napotkali Bato, który zaprosił drużynę Awatara do opactwa, w którym mieszkał. Jego pokój w został urządzony w typowym stylu Południowego Plemienia Wody, w którym znajdowały się chodniki wykonane ze skór zwierząt. Wśród ozdób wiszących na ścianie była ceremonialna czapka szopa; Aang próbował ją przymierzyć, ale Bato niezwłocznie nakazał mu ją zdjąć, mówiąc, że to "strój rytualny i bardzo delikatny".[2]

Ciekawostki Edytuj

  • Awatar Kuruk nosił nakrycie głowy przypominające nieco ceremonialną czapkę szopa.[3]

Przypisy Edytuj

  2. Wilcox, Ian (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (7 października 2005). "Bato z Plemienia Wody". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 15. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 19. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki