FANDOM

Chi energy.png

Energia Chi

Chi to energia która jest potrzebna do używania magi. Najwięcej Chi potrzebuje Awatar, ponieważ używa wszystkich żywiołów. Ty Lee potrafi za pomocą odpowiednich ciosów blokować Chi u innych osób, przez co ci nie mogą się ruszać, lub są pozbawieni mocy. jest to dość niebezpieczne, szczególnie gdy Ty Lee wygląda na bezbronną nastolatkę. Blokowanie chi polega na uderzaniu w czakry (widząc jednak sceny walki Ty Lee - są to również zwykłe czułe punkty). Katara powiedziała Toph w odcinku Pościg : "Zwariowałaś? Te latające sztylety i błyskawice są dość groźne. Ale ostatnio jedna z nich zrobiła coś strasznego, co zablokowało moją moc...".W Legenda Korry niektórzy anty-magowie też posiadają te zdolość, nazywani są Blokerami Chi. Dowiadujemy się także o duchu światła i duchu ciemności które podtrzymują energię. Do odblokowania chi jest dobra Akupunktura.

Wykrycie ścieżek Chi Edytuj

Shaman firebending.png

Szamanka wykrywa ścierzki Chi

Tą umiejętność posiadała Szamanka .Z jej rozległej wiedzy w sprawach duchowych, szaman jest w stanie za pomocą ognia wyczuć chi ścieżek i zinterpretować energię duchową, podobną do uzdrowienia. Jest także wiedzę w hodowli zwierząt, które były w stanie często stada żubrów latania ponad pół wieku.

Przykłady Chi Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Raava and Vaatu, Yin and Yang.png

Raava i Vaatu jako Yin i Yang, jako energia chi.

  • W prawdziwym życiu, chi to chińska koncepcja rozpowszechnione w tradycyjnej filozofii, medycyny i sztuki walki.
  • Chi występuje w trzecim oku Człowieka Spalinie i P'Li
  • Raava i Vaatu to energia Yin i Yang czyli chi, krażą razem do okoła utrzymując równowagę pomiędzy dobrem a złem.
  • ścieżki anga to energia chi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki