FANDOM

Fire Nation emblem
Azula's team
Drużyna Azuli
Informacje
Liderzy

Azula

Członkowie

Azula, Mai, Ty Lee

Założyciel(e)

Azula

Cel

Schwytanie Awatara, Zuko i Iroh

Informacje chronologiczne
Debiut

Powrót do Omashu

Ostatni występ

Wrząca Skała, część 2

Drużyna Azuli - drużyna składająca się z trzech osób - księżniczki Narodu Ognia i jej przyjaciółek Mai i Ty Lee. Została ona utworzona by zatrzymać wygnanego księcia i Awatara Aanga. Drużyna rozpadła się, kiedy pozostałe członkinie zdradziły Azulę podczas pogoni we Wrzącej Skale.

Historia Edytuj

Azula forms her team

Azula, Mai i Ty Lee

Po tym jak Azula wyjechała z Narodu Ognia, by zatrzymać Zuko, jej ciotki - Lo i Li poradziły jej, aby zrezygnowała z wielkich armii i w ten sposób uzyskała element zaskoczenia. Księżniczka zdała sobie sprawę, że musi być zwinna i szybka, dlatego porzuciła swoje wojska i zebrała małą, elitarną ekipę składającą się z jej dawnych przyjaciółek, jeszcze z czasów dzieciństwa - Mai i Ty Lee. Azula najpierw odszukała Ty Lee, która pracowała w cyrku - nie chciała go jednak opuścić, zdanie zmieniła dopiero po zastraszeniu przez Azulę. Obie wyjechały do Omashu, podbitego przez armię Narodu Ognia. Tam spotkały Mai, której ojciec sprawował władzę nad okupowanym miastem. Dziewczyna nudziła się tam, a jej rodzina doprowadzała ją do szału, dlatego postanowiła pomóc Azuli i oddalić się od znienawidzonego miejsca.

Konfrontacja w Omashu Edytuj

Mai and Azula

Azula i Mai w Omashu

Ojciec Mai został zmuszony, by wypuścić wszystkich mieszkańców Omashu z powodu "choroby". Jednak jego mały synek poszedł za tymi ludźmi i został przygarnięty przez Aanga i jego drużynę, którzy myśleli, że jest dzieckiem jednego z mieszkańców. Kiedy dowiedzieli się, że Tom Tom jest synem gubernatora, zamierzali wymienić go na władcę Omashu - Króla Bumiego. Mai chciała się na to zgodzić, jednak Azula podstępem przekonała ją, by tego nie robiła. Aang poleciał do miasta z zamiarem uwolnienia Bumiego. Jednak Azula dowiedziała się, że to on jest Awatarem i ruszyła w pościg. Mai i Ty Lee natomiast stanęły do walki z Sokką i Katarą. Tymczasem Azula ścigała Aanga i atakowała magią ognia, lecz została zatrzymana przez magię ziemi Bumiego. Azuli udało się uniknąć wszystkich ciosów i skał, nie zmieniło to jednak faktu, że drużyna Awatara uciekła, a dziewczęta przegrały tą walkę.

Pościg Edytuj

Tracking Ap

Azula śledząca Awatara

Kilka dni później dziewczyny ścigały drużynę Awatara w metalowym pojeździe, kierujac się śladem szlaku sierści liniejącego Appy. Aang i jego towarzysze postanowili zobaczyć kto ich ściga. Kiedy odkryli, że jest to Azula, Toph wytworzyła skalny mur, który miał zatrzymać pościg, jednak księżniczka strzeliła błyskawicą i go zburzyła. Dziewczyny ścigały latającego bizona przez całą noc. Później Aang i Katara umyli Appę, by nie zostawiał już tropu, postanowili też się rozdzielić, jednak Azula zorientowała się w tej sytuacji - sama pojechała za Aangiem, podczas, gdy Mai i Ty Lee ruszyły za Sokką i Katarą. Dziewczęta dogoniły wyczerpanego Appę, zaczęły walczyć z członkami Plemienia Wody, lecz znowu przegrały, kiedy Appa zdmuchnął je do rzeki, silnym podmuchem wytworzonym przez jego ogon. Tymczasem Azula odnalazła Aanga, gdy nagle pojawił się Zuko. Zaczęli walczyć ze sobą. Azula pokonała Brata, ale gdy chciała rozprawić się z Awatarem, przeszkodziła jej w tym Katara, razem z Sokką i Toph. Do walczących dołączył też Iroh. Wspólnie otoczyli Azulę, lecz księżniczka miała plan - odwróciła ich uwagę, strzelając ogniem we własnego stryja, po czym zniknęła w kłębach dymu.

Wiertło Edytuj

Azula's team inside the drill

Drużyna we "wnętrznościach" machiny

Azula i jej drużyna spotkały się z ministrem wojny i udali się do Ba Sing Se z wiertlem by zburzyć mur i przejąć miasto. Minister wojny zapewniał ze wiertło jest wytrzymałe na atak, lecz Azula wysłała Mai i Ty Lee by się zajęły magami ziemi. Ty lee udało się pokonać magów blokując ich Chi. Drużyna Awatara próbowała zniszczyć wiertło. Tam gdzie znajdowała się Azula ogłoszono sbotaż. Azula i zespół ruszyły w pościg i znalazły Awatara. Azula pobiegła za nim na wiertle, wtedy rozpoczęła się walka. Gdy Azula chciała uderzyć Aanga, ze ścian wypłynęła woda, która zepchnęła ją z wiertla kiedy weszła z powrotem Aang użył magi powietrza i zdmuchnął ją, Mai i Ty Lee. Dziewczyny pobiegły za Katarą i Sokką którzy weszli do kanału. Pobiegła za nimi Ty Lee, lecz Katara zamroziła ją.

Atak na wojowniczki Kyoshi  Edytuj

Kyoshi Warriors defending Appa

Drużyna Azuli walcząca z Wojowniczkami Kyoshi

Azula, Mai i Ty Lee zaatakowały wojowniczki Kyoshi. Azula zaczęła atakować Suki, księżniczka pobiegła na nią, lecz Suki wyjęła nóż, ale Azula strąciła go i pzewróciła wojowniczkę. Dziewczyny zabrały szaty pokonanym wojowniczkom i zamknęły je w więzieniu. Azula i zespół udały się do Ba Sing Se, tam przebrały się za wojowniczki Kyoshi by wtargnąć do Ba Sing Se niezauważenie.

Impersonating Kyoshi Warriors

Dziewczyny przebrane za wojowniczki

Azula pomyślała ze ten kto dowodzi Dai Li rządzi także całym miastem wiec postanowiła się ujawnić. Podstępem zawarła układ z Long Fengiem i przejęła dowództwo nad Dai Li. Następnego dnia Katara przyszła do Wojowniczek Kyoshi by je ostrzec że Zuko jest w mieście. Wtedy zauważyła, że nie są to ich znajome, ale Azula i jej koleżanki. Azula zaczęła walkę z Aangiem i Katarą. Przyłączył się do niej Zuko. kiedy Aang wszedł w Stan Awatara, Azula strzeliła w niego błyskawicą i go zabiła przejmując jednocześnie Ba Sing Se.

W Narodzie Ognia Edytuj

The group on Ember Island

Drużyna Azuli z Zuko

Po ich udanym przewrocie z Narodu Ognia, Azula i jej zespół wrócił do domu, a kilka miesięcy później, a Zuko spędził trochę czasu wolnego w Ember Island. Jednak wywiązał się między nimi konflikt. Uspokoili się, rozmawiając o swoim dzieciństwie i o tym, jak się poznali. Ostatnią noc na wyspie spędzili, robiąc rozróbę w domy Chana.

Zdrada Edytuj

Mai and Azula's doff

Mai zdradza Azule

Dziewczyny udały się do wiezienia na Wrzącej Skale. Tam Mai spotkała Zuko, z którym się pokłóciła. Chłopak nie miał wyboru i zamknął ją w celi. Razem z Sokką uciekł gondolą lecz zatrzymały ich Ty Lee i Azula. Kiedy Azula rozkazała przeciąć liny, Mai powstrzymała strażników. Rozwścieczona księżniczka chciała zaatakować przyjaciółkę, jednak Ty Lee zablokowała jej Chi, przez co dziewczyna została sparaliżowana. Po tych wydarzeniach Azula kazała zamknąć je w najgorszych odmętach więzienia Narodu Ognia.