FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
250px
"Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie"
Ta strona nie zawiera grafiki.
Dodaj taką, jeśli uważasz, że tu pasuje!
Informacje
Księga

Ogień

Odcinek

51/61

Premiera
(Polska)

4 sierpnia 2010

Położenie odcinka
← Poprzedni

Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja

Następny →

Zachodnia Świątynia Powietrza (odcinek)

[[Transkrypt:{{{nazwa}}}|Transkrypt]]
Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie (ang. The Day of Black Sun, part 2: The Eclipse) to pięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga. Jego premiera miała miejsce 30 listopada 2007 w USA i 4 sierpnia 2010 w Polsce.

Streszczenie Edytuj

Walka nadal trwa. Sokka przegląda plany, gdy przychodą Katara i Hakoda. Po chwili przylatuje Aang i mówi, że nie znalazł władcy ognia Ozaia.

Azula firebends at Toh.png

Azula atakuje Toph magia ognia i ucieka.

Do zaćmienia pozostało już tylko 10 min, ale bohaterowie stwierdzili, że Ozai musi znajdować się na wyspie i kontrolować obronę. Na poszukiwania wyrusza Aang, Toph i Sokka. Niewidoma wyczuwa w skale metalową kopułę. Wspólnymi siłami przechodzą prze korytarze z pułapkami i znajdują bramę. Za bramą znajdują tron, a na nim Azulę... Zaczynają ją gonić, ale księżniczka jest bardzo szybka, zwinna, ma wyuczony każdy ruch, a w walce pomaga jej dwóch agentów Dai Li. W pewnym momencie Sokka orientuje się, że ona tylko marnuje ich czas, żeby nie mogli znaleźć Lorda Ozai przed końcem zaćmienia. Jednak wtedy Azula opowiada Socce o Suki, Sokka poruszony rzuca się na nią i próbuje wydobyć z niej gdzie jest jego dziewczyna, ale ta niczego nie mówi. Gdy zaćmienie mija Azula przy pomocy magi ognia uwalnia się i ucieka im. Okazuje się, ze Naród Ognia już od dawna wiedział o tej inwazji. Przed końcem zaćmienia inwazja zdołała dojść i zdobyć pałac, jednak gdy zaćmienie mija Naród Ognia używa ostatecznej broni - balonów i wielkich sterowców, z którymi inwazja nie ma szans. Aang i Katara początkowo próbują je zniszczyć, ale jest ich za dużo. Wszyscy wycofują się, ale sterowce niszczą ich transport - łodzie podwodne. Wojska Inwazji przegrały. Sokka chce jeszcze walczyć, ale Hakoda uświadamia im, że mogą wygrać, ale innego dnia. Sokka, Katara, Aang, Toph, Teo, Piącha i Haru (najmłodsi z inwazji) uciekają na Appie by dać jeszcze nadzieje na zwycięstwo innym.

200px-Ozai generating lightning.png

Ozai wytwarzający potężną błyskawice i atakuje nia Zuko

Mniej więcej w tym samym czasie (podczas zaćmienia słońca) Zuko spotyka się ze swoim ojcem. Mówi, że to nie on zranił awatara, i że Aang żyje. Następnie informuje, że nie chce walczyć po jego stronie i że będzie uczył awatara magi ognia. Ozai mówi Zuko, że jego matka nie zginęła, lecz została wygnana za zdradę. Ozai wykorzystując koniec zaćmienia strzela piorunem w Zuko, który odwraca go w kierunku ojca. Zuko ucieka, bierze jeden balon i odlatuje za drużyną awatara.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki