FANDOM

Equalists icon URN icon
Electrified kali sticks

Porucznik używa elektrycznych kijów w walce.

Elektryczne kije to broń elektryczna zasilana przez mały generator prądu wielkości plecaka, przymocowany do pleców użytkownika. Kije te mogą ogłuszyć i unieruchomić przeciwników. Porucznik wykorzystywał je z dobrym skutkiem:[1] nawet policjanci Miasta Republiki nie mogli wytrzymać ataku z tej broni.[2]

Historia Edytuj

Gdy Mako i Bolin próbowali uciec ze zgromadzenia Równościowców, porucznik zatrzymał ich poprzez porażenie prądem metalowej drabiny, po której schodzili, powodując ich upadek. W walce mężczyzna wykorzystał elektryczne kije do unieruchomienia maga ognia, a następnie do porażenia maga ziemi.[1]

The Lieutenant electrocuting the Fire Ferrets

Porucznik używa kijów do porażenia Korry, Mako i Bolina.

Podczas finałów turnieju walk magicznych, Równościowcy przypuścili atak na arenę. Porucznik wykorzystał swoje kije, aby tymczasowo ogłuszyć z Ogniste Fretki, które wpadły do wody po znokautowaniu w trzeciej rundzie. Gdy Korra obudziła się, razem z Lin ścigała uciekających Równościowców na dachu areny. Drugi dowódca Amona wykorzystał swoje kije do ataku na komendant i tymczasowo ją ogłuszył. Gdy Awatar przybyła na ratunek, porucznik został zmuszony do walki z nią. Podczas bitwy, Korra była w stanie uniknąć jego ataków, a nawet udało jej się wybić jeden z kijów z jego ręki.[3]

W fabryce Hiroshiego Sato, porucznik próbował obezwładnić Asami kijami po tym, jak oszołomiła swojego ojca rękawicą. Jednakże, wykorzystując swoją zwinność, dziewczyna była w stanie uniknąć jego ataków i porazić go jego własną bronią.[4]

Motorówka, którą Amon i Tarrlok uciekli z Wyspy Świątyni Powietrza, zawierała szereg elektrycznych kijów.[5]

Opis Edytuj

Generator eletrycznych kijów

Generator służący do przechowywania i ładowania kijów.

Broń składa się z dwóch głównych części: dwóch kijów i małego generatora prądu wielkości plecaka, przymocowanego do pleców użytkownika. Dość długie kije są na baterie, a urządzenie z tyłu jest używane do ich ładowania, głównie podczas transportu.[6]

Nie wiadomo, jak kije są włączane - nie ma na nich bowiem żadnych przełączników ani przycisków. Jednakże, gdy kij spadnie z ręki użytkownika, natychmiast się wyłącza.

Mimo że kije są zasilane przez generator znajdujący się na plecach, nie są fizycznie z nim połączone, są prawdopodobnie odpinane, gdyż wiele razy wypadły one z ręki porucznika.[1][3]

Efekt Edytuj

Podobnie jak większość broni z arsenału Równościowców, elektryczne kije są niebezpieczne i śmiercionośne. Oberwanie nimi powoduje bolesny szok, a często także utratę przytomności. Mogą one również być stosowane do zaatakowania wielu wrogów jednocześnie, jeśli stykają się z materiałem przewodzącym elektryczność, np. metalem czy wodą.

Przypisy Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki