FANDOM

Air Nomads emblem.png
Yangchen's Festival.png

Obchodzenie Festiwalu Yangchen.

Festiwal Yangchen to uroczystość obchodzona przez Nomadów Powietrza, która miała na celu zachowanie ​​warunków transakcji wynegocjowanych przez Awatar Yangchen z generałem Stare Żelazo.[1] Mimo że w przeszłości festiwal był jednym z najbardziej symbolicznych świąt narodu, przestał być obchodzony po ludobójstwie Nomadów Powietrza. Wkrótce po zakończeniu stuletniej wojny Awatar Aang starał się przywrócić święto z pomocą drużyny Awatara oraz Akolitów Powietrza.[2]

Historia Edytuj

Przyczyny powstania festiwalu Edytuj

Pierwszą misją Yangchen jako Awatara była pomoc miastu znajdującemu się na łące, która stanie się miejscem obchodzenia festiwalu. Rozgniewany duch, generał Stare Żelazo, zaczął atakować miasto z powodu nieznanego dla mieszkańców. Po całonocnej walce z duchem, gdy ludzie z miasta zostali ewakuowani, Yangchen była w stanie wejść w Stan Awatara i porozmawiać z nim. Dowiedziała się, że od wielu wieków jego celem jest pozbycie się wszystkich mieszkańców: jednak jedyną rzeczą, jaka powstrzymywała go przez ten czas była Panna Tienhai, kobieta-duch, którą poprzysiągł chronić. Jej śmierć skłoniła go do powrotu i zniszczenia wioski.[1] Yangchen udało się zawrzeć umowę z generałem, by oszczędził miasto: kobieta zbudowała pomnik Panny Tienhai i przywróciła terytorium do stanu naturalnego, wolnego od cywilizacji, jako znak, że człowiek może zachować równowagę między światami i chronić ją. Awatar raz w roku prowadziła grupę Nomadów Powietrza do tego miejsca, podczas gdy żaden inny człowiek nie mógł go kalać ze względu na jego świętość. Po śmierci Yangchen, Nomadowie Powietrza wiernie zachowali tę tradycję aż do ich wyginięcia.[3]

Rytuał Edytuj

W związku z niezwykłym oddaniem Yangchen w jej służbie jak Awatar, po jej śmierci w roku 345 BG wiele pokoleń ludzi zaczęło ją czcić. W wyniku tego wybudowano dwa posągi na jej część: w Zachodniej Świątyni Powietrza i Wschodniej Świątyni Powietrza. Wśród Nomadów Powietrza w pamięć zapadły także jej osiągnięcia, w tym niesamowite zwycięstwo nad potężnym duchem, przez co festiwal ten został nazwany jej imieniem i stał się jednym z najbardziej świętych uroczystości narodu.[2]

Świętowanie Edytuj

Yangchen's Festival celebrations.png

Uroczystość rozpoczyna się pokłonem oddanym posągowi Panny Tienhai, po czym następuje zejście z klifu na łąkę.

W dniu Festiwalu Yangchen, Nomadowie Powietrza przylatują na klif z widokiem na ocean, gdzie został wzniesiony posąg Panny Tienhai. Uroczystość rozpoczyna zgromadzenie się pod pomnikiem i oddanie mu czterech pokłonów na znak szacunku. Potem nomadowie udają się w dół klifu, na łąkę. Marszowi towarzyszy tradycyjna muzyka Nomadów Powietrza. Na łące ma miejsce ceremonialny posiłek, składający się głównie z tofu i warzyw, a po nim mnisi zabierają młodych magów na pobliską wyspę, gdzie razem puszczają latawce w kształcie rybożurawi za pomocą magii powietrza.[2]

Występy Edytuj

Trylogie komiksowe Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Festiwal Yangchen to jedyne święto obchodzone przez Nomadów Powietrza.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 2 (2 czerwca 2014), Dark Horse Comics.
  2. 2,0 2,1 2,2 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 1 (5 marca 2014), Dark Horse Comics.
  3. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 3 (5 listopada 2014), Dark Horse Comics.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki