FANDOM

Fire Nation emblem.png Mag ognia URN icon.png
Generał Iroh
艾洛
Iroh
Informacje biograficzne
Pochodzenie

Naród Ognia

Wiek
Narodziny

134 AG

Opis fizyczny
Płeć

mężczyzna

Włosy

czarne

Informacje osobowe
Sojusznicy

Zuko, Izumi, Korra, Tenzin, Bumi, Gommu, Naród Ognia, Zjednoczone Siły, Drużyna Awatara

Wrogowie

Amon, Porucznik, Hiroshi Sato, Równościowcy, Unalaq, Kuvira

Ulubiona broń

ogień, błyskawica

Styl(e) walki

magia ognia

Zajęcie

wojskowy

Pozycja
  • mistrz magii ognia
  • Komandor Pierwszego Dywizjonu Zjednoczonych Sił
  • Książę Narodu Ognia
  • Generał Zjednoczonych Sił
Przynależność
Debiut

"Wojna"

Iroh to najmłodszy generał w historii Zjednoczonych Sił[3] i dowódca marynarki wojennej Pierwszego Dywizjonu. Jest synem Władcy Ognia Izumi, wnukiem Zuko, po którego stryju otrzymał imię.[4] Jako mistrz magii ognia oraz wykwalifikowany dowódca wojskowy, Iroh odegrał kluczową rolę w bitwie o Miasto Republiki w 170 AG.[5]

Historia Edytuj

170 AG Edytuj

Zniszczenie Pierwszego Dywizjonu Edytuj

Podczas bitwy o Miasto Republiki, Tenzin wysłał wiadomość do generała Iroh z prośbą o uzyskanie wsparcia od Zjednoczonych Sił. Generał zaakceptował wniosek o pomoc, chcąc odzyskać miasto z rąk Równościowców razem z Awatar Korrą, prowadząc swoją flotę w kierunku metropolii.[1]

Korra saved Iroh.png

Avatar Korra ratuje Iroh.

Po tym jak Iroh i jego flota dotarła do wybrzeży miasta, generał był zaskoczony pozorną ciszą i faktem, że nie ma w pobliżu Równościowców, mimo że wiedzieli o jego przybyciu. Gdy okręty natrafiły na miny morskie, wrogowie zaczęli atakować z powietrza. Iroh rozpoczął kontrofensywę, atakując dwupłatowce Równościowców wybuchami ognia - udało mu się zniszczyć kilka samolotów, aż w końcu uderzył ogniem w bombę. Eksplozja wyrzuciła go do oceanu, skąd został uratowany przez Awatar Korrę.

Odzyskanie Miasta Republiki Edytuj

Gommu sending the message.png

Generał Iroh instruuje Gommu, aby wysłać wiadomość do komandora Bumiego, ostrzegając go przed dwupłatowcami Równościowców.

Kiedy flota Iroh została doszczętnie zniszczona, on i Drużyna Awatara ukrywali się w kanałach Miasta Republiki. Kiedy jego rany zostały opatrzone przez Awatara, generał i zespół zaplanowali atak na tajne lotnisko Hiroshiego. Aby ostrzec komandora Bumiego, z pomocą Gommu wysłał do niego wiadomość, aby jego flota ukryła się na Wyspie Czerwonych Piasków aż do zniszczenia samolotów. Korra zdecydowała się pozostać w mieście, aby zmierzyć się z Amonem, choć Iroh nie popierał jej pomysłu. Mako postanowił zostać z dziewczyną, a generał pozwolił jej zostać, stwierdzając, że powinien zaufać intuicji Awatara, podobnie jak kiedyś jego dziadek.[4]

Kiedy Iroh, Asami i Bolin dotarli na lotnisko, zostali porażeni prądem przez ogrodzenie otaczające cały kompleks. Zostali złapani, a następnie osadzeni w więzieniu, gdzie grupę odwiedził Hiroshi Sato, informując, że przechwycił wiadomość generała Iroh do Bumiego i wie dokładnie, gdzie ukrywa się flota komandora. Szukając sposobu ucieczki, generał zapytał Bolina, czy nie jest przypadkiem magiem metalu. Chłopak zaprzeczył, ku rozczarowaniu Iroh. Nagle pojawiła się Naga, która wyważyła kraty, pozwalając grupie uciec.

Iroh pursues biplanes.png

Iroh lata za pomocą magii ognia.

Po ucieczce, Iroh udał się na pas startowy, próbując przejąć jeden ze sterowców. Po odlocie wszystkich samolotów, generał wykorzystał magię ognia, aby latać i dostać się pokład dwupłatowca, wyrzucając z niego pilota i przejmując pojazd.

Iroh usiłował kontrolować maszynę i ostatecznie udało mu się zyskać kontrolę nad samolotem i wykorzystać go, aby przechwycić eskadrę samolotów przelatujących nad miastem. Był w stanie zniszczyć dwa samoloty za pomocą błyskawicy zanim jego dwupłatowiec został zniszczony.

Po raz kolejny wykorzystując technikę latania za pomocą magii ognia, Iroh dostał się na pokład drugiego dwupłatowca, śmiertelnie uszkadzając kolejny samolot przed przejęciem pojazdy. Podczas walki, dwupłatowiec Iroh został uszkodzony przez bombę. Kiedy inne samoloty przygotowywały się do bombardowania, generał był w stanie zapalić bomby jeszcze przed ich zrzuceniem, niszcząc je.

Pomimo sukcesu, samolot Iroh został uszkodzony do tego stopnia, że ​​nie mógł dłużej utrzymywać się w powietrzu. Generał uratował się, chwytając się bannera Równościowców na pomniku Aanga. Iroh obserwował, jak jego dwupłatowiec uderza w twarz posągu, zsuwając gigantyczną replikę maski Amona do wody. Następnie podziękował Aangowi za czuwanie nad nim.[5]

171 AG Edytuj

Iroh thinking.png

Iroh opracowuje plan, chcąc pomóc Korrze i Południowemu Plemieniu Wody mimo sprzeciwu prezydenta Raiko.

Sześć miesięcy po zakończeniu anty-magicznej rewolucji, Awatar Korra poprosiła Iroh o wsparcie południowców w walce przeciwko Północnemu Plemieniu Wody. Mając świadomość, że pomaganie dziewczynie jest wbrew woli prezydenta Raiko, Iroh zgodził się ją wspierać. Chciał zabrać swoją flotę na południe pod przykrywką rutynowego treningu, jednak prezydent zniweczył jego plany, grożąc mu sądem wojennym. Korra postanowiła udać się do Narodu Ognia, aby porozmawiać z matką generała, Władcą Ognia.[6]

Podczas Harmonijnego Zrównania, Iroh został wezwany przez prezydenta Raiko, aby chronić Miasto Republiki przed Unalaqiem połączonym z Vaatu. Widząc potwora, generał rozkazał swoim wojskom atak. Jednak ich wysiłki okazały się daremne, gdyż Mroczny Awatar z łatwością oparł się atakom i pokonał okręty.[7]

174 AG Edytuj

Kiedy Kuvira przejęła kontrolę nad Królestwem Ziemi i zaplanowała atak na Miasto Republiki, Iroh wzniósł bariery obronne wokół miasta. Podczas gdy jedenaście pancerników stacjonowało w Zatoce Yue, generał przyprowadził żołnierzy na polanę na obrzeżach metropolii, tworząc pięć batalionów piechoty, wspomaganych przez trzydzieści pięć mecha czołgów, i czekał na przybycie armii Kuviry.

General Iroh and Korra.png

Iroh i Korra otrzymują wiadomość od Kuviry żądającej kapitulacji Zjednoczonych Sił i Awatara.

Tydzień po rozpoczęciu przygotować, generał Iroh otrzymał wiadomość od Lin Beifong, która ostrzegła go przed wcześniejszym przybyciem armii - jeszcze tego samego dnia. Awatar Korra dołączyła do niego na pierwszej linii frontu, choć Iroh był wstrząśnięty przybyciem ogromnego mecha czołgu, który zniszczył jego flotę w zatoce w ciągu kilku sekund. Gdy Kuvira postanowiła zaatakować jego piechotę, Iroh skontaktował się z prezydentem Raiko, oczekując zezwolenia za atak. Jednakże jego prośba została odrzucona, gdyż prezydent postanowił poddać miasto. Po otrzymaniu wiadomości od Kuviry żądającej poddania się Sił Zjednoczonych i Awatara, generał Iroh kazał Korrze wrócić do miasta.[8]

Osobowość i cechy charakteru Edytuj

Iroh jest zdyscyplinowanym i zdeterminowanym człowiekiem, nie poddaje się bez walki. Podobnie jak jego imiennik, bardzo ostrożnie i metodycznie podchodzi do bitwy. Co więcej, pokazał wielką odwagę na polu bitwy, był gotów bez wahania zaryzykować swoje życie, aby pomóc swoim sojusznikom. Pomimo tego, że jest starszy rangą w Zjednoczonych Siłach i należy do rodziny królewskiej Narodu Ognia, Iroh jest skromnym człowiekiem, otwarcie pokazuje swoją szczerą wdzięczność innym ludziom.[5] Iroh jest bardzo lojalny wobec swoich przyjaciół.[6]

Umiejętności Edytuj

Iroh shoots lightning.png

Iroh wytwarza błyskawicę.

Iroh jest niezwykle utalentowanym magiem ognia, potrafi wytwarzać błyskawice i wykorzystać magię ognia do poruszania się w powietrzu z dużą prędkością i dokładnością, dzięki czemu może dogonić pędzący samolot. Był także w stanie skutecznie zniszczyć liczne samoloty w powietrzu tylko za pomocą tkania ognia. Ponadto szybko się uczy - był w stanie pilotować dwupłatowiec Równościowców pomimo braku doświadczenia.[5]

Drzewo genealogiczne Edytuj

Information icon.png Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Sozin

Roko

Ta Min

Azulon

Ilah

Rina

Jinzuk

Iroh

Ozai

Ursa

Ikem

Lu Ten

Mai

Zuko

Azula

Kiyi

Izumi

Iroh

córka
Izumi[9]

Występy Edytuj

Legenda Korry Edytuj

Księga I: Powietrze (气) Edytuj

Księga II: Duchy (神靈) Edytuj

Księga IV: Równowaga (平衡) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Iroh ma bardzo bliskie relacje ze swoim dziadkiem, Zuko.[3]
  • Iroh był określany jako "Iroh Młodszy" przez Bryana Konietzko na jego Tumblrze.[10]
  • Podobnie jak jego imiennik, Iroh posiada również stopień generała.
  • Iroh to czwarta z siedmiu osób, które używały magii ognia do poruszania się w powietrzu, pozostałe to: Azula, Jeong Jeong, Ozai, Mako, Wan i Korra.
  • Oryginalni Iroh i Bumi należeli razem do Porządku Białego Lotosu, a wnuk Zuko i syn Aanga pracowali razem w Zjednoczonych Siłach.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (16 czerwca 2012). "Wojna". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 10. Nickelodeon.
  2. Komentarz DVD do odcinka "Koniec gry".
  3. 3,0 3,1 The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book One: Air, strona 109.
  4. 4,0 4,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (23 czerwca 2012). "Trupy w szafie". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 11. Nickelodeon.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (23 czerwca 2012). "Koniec gry". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 12. Nickelodeon.
  6. 6,0 6,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (4 października 2013). "Rozjemcy". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 17. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (22 listopada 2013). "Światło w mroku". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 26. Nickelodeon.
  8. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (12 grudnia 2014). "Gambit Kuviry". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 24. Nickelodeon.
  9. Komentarz DVD Joshuy Hamiltona do odcinka Koronacja.
  10. Bryan Konietzko (2013-01-25). General Iroh the Younger. Tumblr. Źródło na luty 15, 2013.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki