FANDOM

Equalists icon.png URN icon.png
Zuko tries to explain himself.png
On nazywa się inaczej... ale...

Termin "Granat dymny" nie został zatwierdzony przez oficjalne źródła.

Smoke grenades.png

Równościowcy rzucają granaty dymne, aby zamaskować ucieczkę.

Granaty dymne są powszechnie stosowane przez Równościowców, aby pomóc im uciec. Rzucony przedmiot uwalnia dużą ilość gęstego, zielonego dymu.[1]

Historia Edytuj

Gdy Korra i Mako szukali Bolina w siedzibie Triady Potrójnej Groźby, odkryli, że został on porwany przez Równościowców i szybko ruszyli w pościg za blokerami chi. Dwóch Równościowców na motocyklach rzuciło parę granatów dymnych, aby zamaskować ucieczkę. Jednakże Korra i Mako szybko przezwyciężyli skutki dymu i, dzięki Nadze, udało im się zatrzymać przeciwników. Mimo to w walce wręcz nie byli w stanie pokonać blokerów chi i zostali pokonani. Równościowcy szybko wycofali się, maskując swoją ucieczkę granatami dymnymi.[1]

Kilka dni później, gdy Radny Tarrlok sprowadził swoją grupę zadaniową do podziemnej bazy, gdzie blokerzy chi doskonalili swoje umiejętności, jeden z Równościowców rzucił kilka granatów dymnych. Dzięki szybkiej interwencji, Korra zamroziła granaty za pomocą magii wody, zanim te uwolniły dym.[2]

Słabości Edytuj

Korra freezes smoke grenades.png

Korra zamraża dwa granaty dymne.

Dym z granatów jest nieszkodliwy, mimo to tworzy skuteczną osłonę, aczkolwiek nie trwa to długo. Sam granat jest bezużyteczny przez uwolnieniem gazu. Wypuszczeniu dymu można zapobiec, zatykając otwór. Osoby tkające wodę mogą zamrozić granaty,[2] natomiast magowie powietrza są w stanie rozdmuchać dym, dzięki czemu granat przeciwko nim całkowicie bezużyteczny.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (21 kwietnia 2012). "Objawienie". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 3. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (28 kwietnia 2012). "Głos w nocy". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 4. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki