FANDOM

URN icon.png
Jaszczurkowrona
Jaszczurkowrona
Informacje podstawowe
Środowisko

Miasto Republiki

Status

żyje

Informacje chronologiczne
Debiut

"Pokłosie"

Jaszczurkowrona to stworzenie żyjące w Mieście Republiki. Zwierzęta z tego gatunku służą jako "zamiatacze ulic" - latają one bez celu i zjadają różne resztki pozostawione przez ludzi, zwłaszcza wokół obszarów przemysłowych i nadmorskich.[1]

Anatomia Edytuj

Jaszczurkowrona to niewielkie stworzenie występujące w całości w ciemnoszarym, wręcz metalicznym kolorze. Ma skrzydła i dziób wrony, a ciało i ogon jaszczurki. Po obu stronach szyi posiada czarną plamę, która służy prawdopodobnie jako narząd słuchu.[2]

Nawiązanie Edytuj

Jak sama nazwa wskazuje, ta istota jest hybrydą wrony i jaszczurki. Posiada ptasi dziób oraz skrzydła, a resztę ciała i ogon gada.

Ciekawostki Edytuj

  • Gatunek ten jest bardzo podobny do gargulca, który zdobi brzegi wielu dachów w tradycyjnej architekturze gotyckiej.

Przypisy Edytuj

  1. Welcome to Republic City. Nickelodeon (20 kwietnia 2012). Źródło na kwiecień 20, 2012.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (19 maja 2012). "Pokłosie". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 7. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki