FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Ten artykuł dotyczy miejsca. Jeżeli szukasz odcinka, zobacz "Jezioro Laogai (odcinek)".
Lake Laogai.png
勞改湖
Jezioro Laogai
Położenie
Lokalizacja

zewnętrzny pierścień Ba Sing Se

Władza
Pozycja

opuszczone[1]

Administrator

Dai Li (dawniej)

Pierwsze pojawienie

"Jezioro Laogai"

Położenie na mapie
Mapa ziemi
Lokalizacja
Jezioro Laogai to duży zbiornik wodny znajdujący się w zewnętrznym pierścieniu Ba Sing Se. Oficjalnie miało być stworzone dla rekreacji, ale tak na prawdę ukryto pod nim siedzibę tajnej organizacji Long Fenga. Organizowane były tam treningi Dai Li oraz pranie mózgu, dopóki nie odkryła tego Drużyna Awatara.

Baza Dai Li Edytuj

Secret Dai Li headquarters.png

Dai Li utrzymywało tajną bazę pod jeziorem Laogai.

Ukryte pod wodami jeziora Laogai centrum Dai Li było dużym obiektem podziemnym, obsługiwanym przez agentów Dai Li i prowadzonym przez Wielkiego Sekretarza, Long Fenga. Baza składała się z kilku komór i tuneli, które nie tylko były przeznaczone do celów więziennych, ale i stanowiły zaplecze szkoleniowe dla Dai Li i Joo Dee oraz były miejscem prania mózgu ludziom, którzy nie stosowali się do zasad narzucanych przez Long Fenga i jego agentów. Niektóre pomieszczenia były wystarczająco przestronne, aby pomieścić latającego bizona.[2]

Baza została zniszczona krótko po tym, jak odkryła ją Drużyna Awatara. Kiedy próbowali przekonać Króla Ziemi Kueia, że Long Feng knuje spisek, zaprowadzili go nad jezioro, aby pokazać mu tajną siedzibę. Na miejscu, Toph Beifong za pomocą magii ziemi odkryła, że zostało zniszczone wejście do bazy.[3]

W 171 AG, Awatar Korra, Tenzin i Jinora udali się do jeziora Laogai za sugestią Mako, wierząc, że w podziemnej bazie więzieni są magowie powietrza Królowej Ziemi. Jednak kiedy Jinora stworzyła swoją projekcję duchową, aby zbadać miejsce, odkryła, że podziemna baza została dawno zalana.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo "Laogai" powstało po dodaniu pierwszych sylab od słów "Laodong Gaizao", 勞動改造, które oznaczają "naprawa przez pracę", Odnosi się on do pracy więźniów w Chińskiej Republice Ludowej.
  • Po zakończeniu stuletniej wojny powstała drużyna walk magicznych o nazwie Lwiosępy z Laogai.[4]
  • W serialu Legenda Korry jezioro Laogai zostało przeprojektowane, aby bardziej przypominało jezioro Tahoe.[5]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hamilton, Joshua (scenariusz) & Zwyer, Melchior (reżyseria). (11 lipca 2014). "Wyzwolenie". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 4. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (6 listopada 2006). "Jezioro Laogai". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 17. Nickelodeon.
  3. O'Bryan, John (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (17 listopada 2006). "Król Ziemi". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 18. Nickelodeon.
  4. Welcome to Republic City. Nickelodeon (11 maja 2012). Źródło na maj 11, 2012.
  5. Komentarz Bryana Konietzko do odcinka "Wyzwolenie".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki