FANDOM

Fire Nation emblem.png
Sunstone.png

Kamień Słońca to okrągły, złoty przedmiot w kształcie jaja.

Kamień Słońca to skarb Wojowników Słońca ukrywany wewnątrz komnaty w ich starożytnym mieście, do której można dostać się jedynie w czasie przesilenia. Aby znaleźć ten klejnot, po wejściu do pomieszczenia dwie osoby muszą wykonać formę Tańczącego Smoka, aktywując przełączniki w podłodze, które powodują wysunięcie się piedestału z Kamieniem Słońca.

Historia Edytuj

Gdy Zuko stracił napęd do tkania ognia, on i Aang udali się do starożytnego miasta Wojowników Słońca w nadziei na odkrycie pierwotnego źródła magii ognia. Po tym jak książę przechytrzył niebiański kalendarz, odbijając wiązkę światła jednym ze swoich mieczy, naśladując kąt padania promieni słońca podczas przesilenia, para weszła do komnaty, w której znajdywały się posągi przedstawiające ruchy Tańczącego Smoka. Aang przekonał przyjaciela, aby razem z nim wykonał tę formę magii ognia, co w konsekwencji spowodowało pojawienie się Kamienia Słońca.

Chociaż Aang odradzał Zuko dotykania klejnotu, chłopak podniósł go. Kiedy chciał odstawić go z powrotem na miejsce, gejzer szlamu wystrzelił z piedestału, przyklejając Zuko z Kamieniem Słońca do kraty na suficie. Podniesienie klejnotu spowodowało także zamknięcie drzwi, by uwięzić każdego intruza z pokoju ze śluzem. Mimo że Aang próbował się opierać, skończył podobnie jak Zuko. Na szczęście przyjaciele zostali uwolnieni przez Wojowników Słońca, którzy odzyskali swój skarb. Wódz Wojowników Słońca zagroził im surowym ukaraniem za próbę kradzieży świętego klejnotu, ale Awatar i jego przyjaciel byli w stanie go ułaskawić.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Wśród wielu fanów serialu krążyły plotki, że Kamień Słońca jest w rzeczywistości jajem smoka, głównie ze względu na Aanga, który nazwał ten klejnot "świecącym jajem".
  • Kamień Słońca bardzo przypomina złote jajo z serii Harry Potter.

Przypisy Edytuj

  1. O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 lipca 2008). "Mistrzowie magii ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 13. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki