FANDOM

Earth Kingdom emblem.png Fire Nation emblem.png
Kotosowa
Kotosowa
Informacje podstawowe
Środowisko
Status

żyje

Wykorzystanie

zwierzę domowe

Informacje chronologiczne
Debiut

"Miasto murów i tajemnic"

Kotosowa to gatunek zwierzęcia, który zamieszkuje lasy w Królestwie Ziemi oraz Narodzie Ognia.[1] Stworzenia z tego gatunku bardzo często można spotkać jako udomowione zwierzęta.[2] Polują na myszy i inne małe gryzonie i wydają charakterystyczny dźwięk.[3]

Historia Edytuj

Podczas poszukiwania informacji na temat pobytu Appy, zespół Awatara i Joo Dee odwiedzili sklep zoologiczny w Ba Sing Se. Kotosowa była jednym z wielu zwierząt na sprzedaż. Wystraszyła Momo, gdy lemur zaczął jeść jedzenie z jej miski.[2]

Później, gdy Hama przyszła wraz z Katarą nocą do lasu w pobliżu wioski Narodu Ognia, dzika kotosowa siedziała na gałęzi wysoko na drzewach.[1]

Anatomia Edytuj

Kotosowa ma głowę i ogon kota, a skrzydła i ciało sowy. Głowa, tułów i łapy zwierzęcia są pokryte futrem, które jest szare na grzbiecie, a białe na brzuchu. Pióra na skrzydłach i ogon są również szarego koloru. Ma zielone oczy.[2]

Nawiązanie Edytuj

Swoim zabarwieniem i wyglądem twarzy, kotosowa przypomina puchacza wirginijskiego, zwierzę, które jest czasem nazywane "kocią sową" ze względu na jego koci, futerkowy ogon.

Ciekawostki Edytuj

  • Przesąd głosi, że przebiegnięcie przed kotosową przynosi pecha.
  • Chińskie słowo oznaczające sowę (猫头鹰) można przetłumaczyć jako "orzeł z głową kota".

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (9 listopada 2007). "Mroczna strona księżyca". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 8. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 2,2 Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (22 września 2006). "Miasto murów i tajemnic". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 14. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki