FANDOM

Information icon.png Osobny artykuł: Omashu
Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
Odcinek-Król Omashu.png
"Król Omashu"
Informacje
Księga

Woda

Odcinek

5/61

Premiera
(Polska)

12 lipca 2008

Położenie odcinka
← Poprzedni

Wojowniczki z Kyoshi

Następny →

Więźniowie

[[Transkrypt:{{{nazwa}}}|Transkrypt]]

Król Omashu (ang. The King of Omashu) to piąty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 18 marca 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 12 lipca 2008 roku w Polsce.

Streszczenie Edytuj

200px-King Bumi.png
Aang i reszta lądują nieopodal Omashu. Młody Awatar miał tutaj kiedyś przyjaciela Bumiego. Niestety za przestępstwa dokonane przez Aanga, Katarę i Sokkę, król skazuje przyjaciół Awatara na zamknięcie w krysztale. "Jeśli chcesz uratować przyjaciół podejmij się i wykonaj trzy próby: odnajdź złoty klucz, moje ulubione zwierzątko Flopsi oraz pokonaj przeciwnika w walce" - zachichotał król i udał się na arenę. Na szczęście Aang wypełnił zadania, ale kluczem do uratowania przyjaciół było imię króla.

Przypisy Edytuj

Rewelacje o postaciach Edytuj

  • Aang ujawnia, że ​​jest wegetarianinem.

Ciekawostki Edytuj

  • Według strony internetowej Nick.com, epizod został zatytułowany "The King and Aang" (pol. "Król i Aang").
  • Ten odcinek jest pierwszym, w którym użyta została magia ziemi (nie licząc czołówki).
  • W tym odcinku Bumi twierdzi, że jest najpotężniejszym magiem ziemi na świecie, choć Toph twierdzi, że to ona jest najpotężniejsza.
  • Jest to pierwszy i jedyny raz, gdy Katara i Sokka wspominają o dziadku.
  • Trzy wyzwania nadane przez króla są podobne do zadań z Turnieju Trójmagicznego w "Harry Potter i Czara Ognia".

Szablon:LAOdcinki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki