FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
Korra Book 1.png

Okładka wydania DVD, przedstawiająca Awatar Korrę i Drużynę Awatara.

Księga I: Powietrze () to tytuł pierwszego sezonu serialu Legenda Korry, stworzonego przez Michaela Dante DiMartino i Bryana Konietzko. Tytuł nawiązuje do Cyklu Awatara: wody, ziemi, ognia i powietrza. Ten sezon skupia się głównie na Korrze uczącej się magii powietrza od Tenzina oraz obronie Miasta Republiki przed Równościowcami kierowanymi przez zamaskowanego Amona.

Sezon po raz pierwszy emitowany był 24 marca 2012 w Stanach Zjednoczonych i 26 sierpnia 2012 w Polsce, wraz z premierą odcinka "Witaj w Mieście Republiki", a zakończył 23 czerwca 2012 w Stanach i 11 listopada 2012 w Polsce odcinkiem "Koniec gry". Po nim emitowana została Księga II: Duchy.

Lista odcinków Edytuj

LISTA ODCINKÓW KSIĘGI I: POWIETRZE

1. "Witaj w Mieście Republiki"
2. "Liść na wietrze"
3. "Objawienie"
4. "Głos w nocy"

5. "Duch współzawodnictwa"
6. "A zwycięzcą jest..."
7. "Pokłosie"
8. "Spotkanie biegunów"

9. "Z przeszłości"
10. "Wojna"
11. "Trupy w szafie"
12. "Koniec gry"

Księgi: Woda | Ziemia | Ogień| Powietrze| Duchy|Zmiana|Równowaga

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwsze dwa odcinki zostały wydane online przed premierą w telewizji w Stanach Zjednoczonych.
  • Nicktoons ponownie wyemitował księgę I w lipcu 2012 pod nazwą Korra: Making of a Legend, z komentarzami od twórców serialu.
  • Pierwsze dwa odcinki były najchętniej oglądanymi z całej księgi, osiągnęły 4.550.000 widzów w USA.
  • Legenda Korry miała początkowo składać się tylko z jednej księgi, ale ostatecznie została rozszerzona do czterech sezonów. Dodatkowo, ta księga ma najmniej odcinków ze wszystkich.[1]

Przypisy Edytuj

  1. Christopher John Farley (8 marca 2011). The Last Airbender: Legend of Korra: The Creators Speak. Speakeasy. The Wall Street Journal. Źródło na marzec 8, 2011.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki