FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
Korra Book 3.png

Okładka wydania DVD, przedstawiająca Awatar Korrę na tle Północnej Świątyni Powietrza.

Księga III: Zmiana () to tytuł trzeciego i przedostatniego sezonu serialu Legenda Korry, stworzonego przez Michaela Dante DiMartino i Bryana Konietzko, zawierającego trzynaście odcinków. Ma miejsce dwa tygodnie po finałowych wydarzeniach z Księgi II: Duchy,[1] a nazwa odnosi się do zmian wywołanych przez zmianę energii planety po Harmonijnym Zrównaniu i walce Korry z Mrocznym Awatarem.

Animacja do księgi III została wykonana do 8 maja 2014 roku przez Studio Mir,[2] a praca produkcyjna oficjalnie zakończyła się 3 czerwca 2014.[3] Sezon po raz pierwszy emitowany był 27 czerwca 2014 w Stanach Zjednoczonych i 4 maja 2015 w Polsce, wraz z premierą odcinka "Łyk świeżego powietrza", a zakończył 9 października 2014 w Stanach i 19 maja 2015 w Polsce odcinkiem "Jad Czerwonego Lotosu". Po nim emitowana została Księga IV: Równowaga.

Lista odcinków Edytuj

LISTA ODCINKÓW KSIĘGI III: ZMIANA

1. "Łyk świeżego powietrza"
2. "Odrodzenie"
3. "Królowa Ziemi"
4. "Wyzwolenie"

5. "Klan Metalu"
6. "Dawne rany"
7. "Pierwotni magowie powietrza"
8. "Napaść"
9. "Zasadzka"

10. "Niech żyje królowa"
11. "Ultimatum"
12. "Wejście w pustkę"
13. "Jad Czerwonego Lotosu"

Księgi: Woda | Ziemia | Ogień| Powietrze| Duchy|Zmiana|Równowaga

Ciekawostki Edytuj

  • Księga III: Zmiana kończy się poważnym zranieniem Awatara, podobnie jak Księga II: Ziemia oryginalnej serii.
  • Jest to pierwsza i jedyna księga, w której nie pojawiają się ani Katara, ani Aang.
  • Księga rozpoczyna się i kończy na dwa tygodnie po upadku Unalaqa i klęsce i uwięzieniu Zaheera.
  • Jest to jedyna księga Legendy Korry, gdzie bitwa finałowa nie rozgrywa się w Mieście Republiki.
  • Jest to druga księga, która nie ma nazwy żywiołu w tytule.

Przypisy Edytuj

  1. Hedrick, Tim, Hamilton, Joshua (scenariusz) & Heck, Colin, Zwyer, Melchior (reżyseria). (27 czerwca 2014). "Łyk świeżego powietrza". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 1. Nickelodeon.
  2. Ebonynightwriter na Tumblrze (8 maja 2014). Facebook Studia Mir odpowiada na pytania dwóch fanów.... Tumblr. Źródło na maj 12, 2014.
  3. Michael Dante DiMartino na Tumblrze (3 czerwca 2014). Today we finished the final sound mix of Book 3 at Levels audio.... Tumblr. Źródło na czerwiec 4, 2014.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki