FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
Korra Book Four.png

Okładka wydania DVD, przedstawiająca Awatar Korrę na tle portalu duchowego w Miasto Republiki.

Księga IV: Równowaga (平衡) to tytuł czwartego i ostatniego sezonu serialu Legenda Korry, stworzonego przez Michaela Dante DiMartino i Bryana Konietzko, zawierającego trzynaście odcinków. Akcja toczy się trzy lata po klęsce Czerwonego Lotosu. Główną fabułą tej księgi jest dążenie Kuviry do stworzenia Imperium Ziemi.

Animacją do Księgi IV zajęło się Studio Mir. Sezon po raz pierwszy emitowany był 3 października 2014 w Stanach Zjednoczonych i 20 maja 2015 w Polsce, wraz z premierą odcinka "Po latach", a zakończył 19 grudnia 2014 w Stanach i 5 czerwca 2015 w Polsce odcinkiem "Ostatnia bitwa".

Lista odcinków Edytuj

LISTA ODCINKÓW KSIĘGI IV: RÓWNOWAGA

1. "Po latach"
2. "Samotna Korra"
3. "Koronacja"
4. "Wezwanie"

5. "Wróg u bram"
6. "Bitwa o Zaofu"
7. "Spotkanie"
8. "Wspomnienia"
9. "Ostoja duchów"

10. "Operacja Beifong"
11. "Gambit Kuviry"
12. "Dzień kolosa"
13. "Ostatnia bitwa"

Księgi: Woda | Ziemia | Ogień| Powietrze| Duchy|Zmiana|Równowaga

Ciekawostki Edytuj

  • Księga IV to jedyna księga Legendy Korry, której dwa pierwsze odcinki nie miały premiery tego samego dnia w Stanach Zjednoczonych.
  • Księga ta miała premierę dzień po finale trzeciej księgi, jest to najkrótsza "przerwa" pomiędzy kolejnymi sezonami w całej serii.
  • Podczas produkcji, budżet dla księgi czwartej został zmniejszony. Aby sobie z tym poradzić, twórcy stworzyli z ósmego odcinka, "Wspomnienia", odcinek z retrospekcjami, aby wprowadzić jak najmniej nowej treści.[1]
  • Księga IV to jedyna księga Legendy Korry, w której nie ma maga wody będącego głównym antagonistą.

Przypisy Edytuj

  1. Konietzko, Bryan (20 listopada 2014). A few preemptive words about Episode 408, "Remembrances".... Tumblr. Źródło na listopad 21, 2014.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki