FANDOM

Mag wody Mag ziemi Mag ognia Mag powietrza Water Tribe emblem.png
Kuruk
Kuruk
Informacje biograficzne
Narodowość

Północne Plemię Wody

Pochodzenie

Plemię Wody

Wiek

ok. 33 w chwili śmierci

Narodziny

ok. 345 BG[2]

Śmierć

312 BG[3]

Poprzednik

Yangchen (jako Awatar)

Następca

Kyoshi (jako Awatar)

Opis fizyczny
Płeć

mężczyzna

Włosy

czarne

Informacje osobowe
Zainteresowania miłosne

Ummi (narzeczona)

Sojusznicy

Północne Plemię Wody, Ummi, Aang, inni Awatarzy

Wrogowie

Koh

Ulubiona broń

cztery żywioły

Styl(e) walki

magia wody (styl północny), magia ziemi, magia ognia, magia powietrza

Zajęcie

Awatar

Pozycja

w pełni zrealizowany Awatar

Debiut

"Stan Awatara"

Kuruk był Awatarem pochodzącym z Północnego Plemienia Wody, następcą Awatar Yangchen oraz poprzednikiem Awatar Kyoshi. Urodził się około roku 345 BG, zmarł natomiast w 312 BG.[3] Był zuchwałym i aroganckim człowiekiem, który zawsze wolał "płynąć z prądem". Ze względu na takie podejście i pompatyczne zachowanie, Kuruk stracił narzeczoną, Ummi, która padła ofiarą Koha.[4]

Historia Edytuj

Jako Awatar Edytuj

Żyjąc w świecie pełnym pokoju i równowagi dzięki wytrwałym wysiłkom swego poprzednika, Awatar Yangchen, Kuruk spędził większość swoich dni, przemierzając zarówno świat fizyczny, jak i Świat Duchów w poszukiwaniu godnych przeciwników do uczestnictwa w wielu magicznych konkurencjach, zwykle w celach rozrywkowych i czystej przyjemności.[3] Lubił także popisywać się swoimi magicznymi umiejętnościami przed innymi, a zwłaszcza przed pięknymi kobietami. Pewnego razu próbował zaimponować młodym dziewczynom z nacji Nomadów Powietrza, tworząc dla nich tornado z kwiatów lotosu za pomocą magii powietrza. Wyzywał także wielu obywateli Narodu Ognia do pojedynków Agni Kai, a także rywalizował z magami ziemi w podnoszeniu kamieni.[4] Jego siłę uznano za legendarną, a żaden inny mag nie był w stanie przewyższyć jego umiejętności.

Kuruk, jak sam powiedział, był Awatarem, który "płynął z prądem". Pokój panujący na świecie pozwolił mu odsunąć się od jego obowiązków jako Awatara, ponieważ cztery narody same rozwiązywały własne konflikty. Mimo że żył czasach pokoju, jego beztroski styl życia ostatecznie drogo go kosztował.[1]

Miłość Edytuj

Kuruk kissing Ummi.png

Kuruk i Ummi całują się, przypieczętowując swoje małżeństwo.

Nigdy nie mając nawet najmniejszej myśli o osiedleniu się, Kuruk prowadził swobodny sposób życia aż do dnia, w którym poznał swoją prawdziwą miłość. W czasie Uroczystości Nowiu Księżyca, podczas którego dwa Plemiona Wody spotykają się, Kuruk poznał kobietę o imieniu Ummi z Południowego Plemienia Wody. Mężczyzna zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia i wkrótce po ich spotkaniu sprezentował jej naszyjnik zaręczynowy, który dziewczyna przyjęła. Para postanowiła wziąć ślub w Oazie Duchów.

Nocą, gdy małżonkowie zbliżyli się do ołtarza w dniu ich ślubu, Ummi wpadła do oazy, wciągnięta przez niewidzialną siłę. Została zwabiona do Świata Duchów przez Koha, Złodzieja Twarzy, który postanowił ukarać Kuruka za jego arogancję. Każdego roku, w rocznicę ich ślubu, Kuruk podróżował do Świata Duchów w nadziei na uratowanie Ummi, ale bezskutecznie, a próby te spowodowały, że Koh trzymał urazę do Awatara. W końcu udało mu się znaleźć ducha i zabiłby go, gdyby nie fakt, że ukradł twarz Ummi i tym samym uwięził ją na zawsze; nie mógł zabić Koha, nie zabijając przy tym swojej żony.[3][4]

Występy w życiu Aanga Edytuj

Aang speaks to Kuruk's spirit.png

Aang porozumiewa się z Awatarem Kurukiem przed przybyciem Komety Sozina.

Aang po raz pierwszy dowiedział się o Kuruku, gdy był w Świecie Duchów podczas Oblężenia Północy. Koh poinformował go, że Aang próbował zabić go w poprzednim wcieleniu, choć duch nie nazwał go po imieniu.[5]

Później, gdy Awatar Roko opowiadał Aangowi o Stanie Awatara, młody mag powietrza zobaczył krótką wizję, w której Kuruk używał wzmocnionej techniki magii wody, tworząc ogromną falę.[6]

Aang w końcu poznał imię Kuruka[7], kiedy był w śpiączce po tym, jak Azula zaatakowała go błyskawicą w Ba Sing Se.[8] Kiedy spotkali się przy pieczarze Koha w Świecie Duchów, Kuruk spytał Aanga, czy widział piękną kobietę z długimi, brązowymi włosami. Aang odpowiedział przecząco i zapytał mężczyznę o jego dylemat, a Kuruk opowiedział mu swoją historię jako Awatara. Po opowieści mag powietrza zdał sobie sprawę, że podczas spotkania z Kohem jedną z twarzy ducha była twarz kobiety opisanej przez Kuruka. Informacja ta dodała mężczyźnie otuchy i wyruszył ponownie, by zmierzyć się z Kohem.[4] Jednak, jak przepowiedziała Awatar Yangchen, Aang nie pamięta tego spotkania.[9]

Później Awatar Aang medytował, kontaktując się z Kurukiem i prosząc go o poradę, w jaki sposób pokonać Władcę Ognia Ozaia, nie odbierając mu życia. Kuruk powiedział Aangowi, aby aktywnie kształtował swój własny los i jednocześnie los całego świata, czego nie udało się mu dokonać w jego życiu, gdyż przez własną arogancję stracił swoją ukochaną żonę.[1]

Podczas gdy Aang próbował nawiązać kontakt z Awatar Yangchen, aby uzyskać informację na temat powstrzymania generała Stare Żelazo, Kuruk pojawił się w jego wizji, co było dowodem tego, że Aang przywrócił swoje połączenie z poprzednimi wcieleniami po zerwaniu związku z Roko.[10]

Występy w życiu Korry Edytuj

Kuruk stanął u boku wszystkich innych wcieleń, kiedy Aang przekazał Korrze umiejętność magii energii i przywrócił jej możliwości tkania żywiołów, reprezentując jej nowo utworzone połączenie z duchową tożsamością.[11]

Korra i Kuruk.png

Korra spotyka Kuruka.

Po tym, jak Korra straciła pamięć, Kuruk pojawił się przed nią, zaraz po Awatar Kyoshi, i poinformował młodą Awatar, że musi wrócić do początków, aby znaleźć Raavę i ponownie odkryć Ducha Awatara.[12]

Podczas gdy Unalaq atakował Raavę, Korra miała wizję Kuruka i innych Awatarów, identyczną do tej przy odzyskaniu umiejętności tkania żywiołów; jednak tym razem połączenie Korry z poprzednimi wcieleniami zostało zerwane, gdy Unalaq zniszczył ducha światła.[13]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga

Księga II: Ziemia (土)

Escape from the Spirit World

Księga III: Ogień (火)

Trylogie komiksowe

Legenda Korry

Księga I: Powietrze (气)

Księga II: Duchy (神靈)

Księga IV: Równowaga (平衡)

Ciekawostki Edytuj

  • Kuruk jest fizycznie podobny do Hakody oraz nauczyciela magii wody Roko.
  • Imię Kuruka to palindrom, podobnie jak Appa czy Ikki.
  • W ostatnim odcinku pierwszej serii, Kuruk był widoczny w wizji Aanga, zanim wstąpił w Stan Awatara.[14]
  • Podczas treningów w magii powietrza, Kuruk nosił strój podobny do odzieży Nomadów Powietrza, ale w odcieniach niebieskiego.
  • Kuruk to indiańskie słowo oznaczające niedźwiedzia, co nawiązuje do futra niedźwiedzia noszonego przez niego na głowie.
  • Koh stwierdził, że Kuruk próbował zabić go jakieś osiem czy dziewięć wieków przed odcinkiem,[5] ale aby była to prawda, musiałby być starszy niż jego bezpośrednia następczyni, Awatar Kyoshi, która był najstarszym Awatarem w historii.
  • Ulubionym środkiem transportu Kuruka była podróż przez morze, surfując przy użyciu magii wody.[15]
  • Kuruk to jedyny znany Awatar, którego poprzednik i następca byli kobietami.
  • Ze wszystkich znanych Awatarów, Kuruk żył najkrócej. Jak na ironię, jego następczyni, Kyoshi, była najdłużej żyjącym Awatarem w historii.
Poprzednik
Yangchen
Awatar
ok. 345 - 312 BG
Następca
Kyoshi

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Ehasz, Aaron (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 19. Nickelodeon.
  2. Powiedziane zostało, że Kuruk urodził się prawie 500 lat przed Awatar Korrą, która urodziła się w 153 AG.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Welcome to Republic City. Nickelodeon (4 maja 2012). Źródło na maj 4, 2012.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Escape from the Spirit World: Awatar Kuruk
  5. 5,0 5,1 Ehasz, Aaron (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (2 grudnia 2005). "Oblężenie Północy, część 2". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 20. Nickelodeon.
  6. Ehasz, Aaron, Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim, O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (17 marca 2006). "Stan Awatara". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 1. Nickelodeon.
  7. Escape from the Spirit World, Awatar Kyoshi
  8. Ehasz, Aaron (scenariusz) & DiMartino, Michael Dante (reżyseria). (1 grudnia 2006). "Rozdroża przeznaczenia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 20. Nickelodeon.
  9. Escape from the Spirit World
  10. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Rift Part 3 (5 listopada 2014), Dark Horse Comics.
  11. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (23 czerwca 2012). "Koniec gry". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 12. Nickelodeon.
  12. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (18 października 2013). "Początki, część 1". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 19. Nickelodeon.
  13. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (22 listopada 2013). "Nadejście mroku". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 25. Nickelodeon.
  14. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 21. Nickelodeon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki