FANDOM

Water Tribe emblem
Kya matka Sokki i Katary, żona Hakody.Pochodzi z Południowego Plemienia wody. Zostala zamordowana przez Żołnierza Narodu Ognia. Potem ukazywała sie Katarze.

Historia Edytuj

200px-Kya, Yon Rha and young Katara

Katara widzi matke z Zolnierzem.

Urodziła się w zdewastowanym Południowym Plemieniu Wody. Wszyscy magowie wody zostali uwięzieni i złapani, więc obrona plemienia była słaba, a najazdy Narodu Ognia coraz częstsze. Gdy Katara była młoda, Południowi Najeźdźcy zaatakowali ponownie jej plemię, gdyż uzyskali informacje, że w plemieniu został jeden mag wod. Magiem tym, była oczywiście Katara. Najeźdźcy rozpoczęli bitwę i zastraszyli ludzi, że jeżeli nie znajdą maga wody, zniszczą całe plemię. Gdy dotarli do pewnego namiotu zobaczyli Kyę - matkę Katary. Ta, skłąmała, że umie tkać wodę. Zrobiła to dla bezpieczeństwa swojej córki i całego plemienia. Śmierć matki odcisnęła na nich wielkie piętno - Katara czuła się teraz wraz z Sokką odpowiedzialna za plemię, gdyż jakiś czas później ich ojciec wyruszył na wojnę.

Dziedzictwo Edytuj

Katara i Aang później nazwali swoją córkę po Kya.

Drzewo Geologiczne Edytuj

Kanna

Pakku

Hakoda

Kya

Sokka

Katara

Aang

Bumi

Kya

Tenzin

Pema

Jinora

Ikki

Meelo

Rohan

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie to Katara miała mieć na imię Kya, jednak zostało to zmienione, ale o jej imieniu nie zapomniano i nazwano tak, właśnie, jej matkę.