FANDOM

Earth Kingdom emblem Earthbending emblem Firebending emblem Airbending emblem Waterbending emblem
Avatar Kyoshi to Awatar wywodzący się z Królestwa Ziemi jej poprzednikiem był Kuruk a następcą Roko, jako broń używała wachlarzy. Jest założycielką tajnej policji w Ba Sing Se - Dai Li oraz Wojowniczek Kyoshi. Weszła w ciało Aanga w odcinku Dzień Avatara. W 171 AG pomogla Korze Odzyskać pamięć.

Historia: Edytuj

Kyoshi and Chin

Kyoshi tworzy wyspe

Za jej czasów Chin Wielki chciał podbić całe Królestwo Ziemi. Gdy doszedł do Półwyspu Kyoshi oczekiwał natychmiastowej kapitulacji. Kyoshi go ostrzegła, lecz on nie posłuchał. Wtedy Awatar Kyoshi weszła w Stan Awatara, po czym odzieliła nową wyspę od reszty kontynentu zdmuchując mu ubranie. On się rozzłościł i tupnął nogą w ziemię i spadł na dół. Na jej cześć nazwano Wyspę Kyoshi. W odcinku Dzień Awatara występowała 370 letnia rocznica powstania Wyspy.

Jakiś czas po jej ostatecznej konfrontacji z Chinem, Kyoshi została wezwana do Ba Sing Se na polecenie Króla Ziemi, ponieważ jego decyzje doprowadziły do powstania chłopskiego w mieście. Podczas nieobecności Kyoshi zdobyto miasto, a chłopi zniszczyli wszystko, co reprezentowało przeszłość, w tym cenne starożytne zabytki historycznych i kulturowych. Król zażądał, by zapobiec powstaniu bez względu na konsekwencje. Jednak Kyoshi stanowczo odmówiła, stwierdzając, że nie byłoby to słuszne posunięcie.

Oburzony decyzją Kyoshi, Król Ziemi nakazał ją aresztować, ale Awatar z łatwością obroniła się przed żołnierzami i zmusiła go do kompromisu. Król Ziemi zgodził się dać chłopom głos w sprawach państwa, a Kyoshi z kolei zdecydowała się na ochronę dziedzictwa kulturowego Ba Sing Se przed dalszą profanacją. Następnie przystąpiła do szkolenia elitarnej grupy magów ziemi- Dai Li, choć ich późniejsze działania pozostawiały wiele do życzenia, to Kyoshi zaakceptowała ten rozwój wydarzeń.

Kyoshi defeats Earth King's guards

Kyoshi pokonuje wojsko

171 ASC Edytuj

Korra and Kyoshi

Kyoshi pomaga Korze

Kiedy Korra straciła pamięć po ataku ciemnego ducha, ogień Mędrców, którzy znaleźli ją zabrali ją do wód, które oczyszczają ducha. Jego zdaniem, bardzo zmieszana Korra znalazła kilka swoich poprzednich wcieleń, a wtym także Kyoshi, która powiedziała mu, kim byli i co musiała zrobić, aby ponownie połączyć się z poprzednimi avatarami i znaleźć Wan. Później w Harmonic Convergence, Unalaq-Vaatu, zaczynam Raava z Korra, niszcząc ich połączenie z ich poprzednich wcieleń, choć nie jest jasne, czy był to beznadziejnie .

Dziedzictwo Edytuj

Na jej czesc Suki i Aang zbudowali zielony most ktory pozniej nazwali Mostem Kyoshi.

Magia Edytuj

Duch Avatara Edytuj

Kyoshi in the Avatar State

Kyoshi w Stanie Avatara

Jak każdy Awatar, Kyoshi mogła tkać wszystkie cztery żywioły i korzystać ze Stanu Awatara. Najbardziej  spektakularnym wyczynem Kyoshi było oddzielenie jej ojczystego półwyspu od lądu Królestwa Ziemi i przemieszczenie go daleko w morze, aby utworzyć Wyspę Kyoshi. Aby to zrobić, najpierw wycięła fragment płaszcza Ziemi i używając magii ziemi oderwała go od lądu, a następnie wykorzystując połączenie wszystkich elementów z wyjątkiem magii ognia wepchnęła wyspę w głąb morza. Jest to jeden z dwóch przypadków, gdy Kyoshi weszła w Stan Avatara, drugi miał miejsce, gdy uniosła dwa potężne posągi.

Drzewo Geneologiczne Edytuj

Kyoshi

Koko

Ciekawostki Edytuj

Kyoshi's fans

Kyoshi używa wachlarzy

  • Na złotym guziku , na prawych ramionach wojowniczek Kyoshi i na wachlarzu który trzyma posąg Awatara Kyoshi przyczepione jest słowo 京. Na drugim wachlarzu, trzymanym w jej rozpostartej dłoni widnieje symbol 士. W języku japońskim, 京 士 jest wymawiane "Kyoshi" i tłumaczone jako "główny samurai". Jednak na fresku w jej świątyni, jej imie zapisano w 虚 子 , co oznacza poprawne japońskie imie , znaczące kyoshi podobne do homofonu 京 士, ale z krótszym "o" w wymowie. [4] Kyoshi (虚 子) Prawidłowa nazwa jest w języku japońskim, jak, na przykład, poeta Takahama Kyoshi (高 浜 虚 子).
  • Kyoshi posiadała największe stopy spośród Avatarów.
  • Kyoshi była bardzo wiekową osobą, gdyż żyła aż 230 lat.
  • w wersji Avatar Aang chibi , Kyoshi była nauczycielem gimnastyki
  • Kyoshi jest pierwszym avatarem, u którego wiadomo, że miał potomka.
  • Kyoshi nigdy nie jest pokazana bez jej barw wojennych
  • Kyoshi jest jedyną znaną kobietą, zdolną do 'tkania' lawy
  • Awatar Kyoshi jest przedstawiona w intrze Avatar legenda Korry jako mag ziemi, przez co jest również pierwszą widzianą postacią w tej serii.