FANDOM

Latający bizon
Latające Bizony
Informacje podstawowe
Środowisko
  • Powietrze
  • Świątynia Powietrza
Status
  • Zagrożone wymarciem
Magia

Magia powietrza

Wykorzystanie
  • Transport
  • Ochrona
Informacje chronologiczne
Debiut

Chłopiec w górze lodowej

Latające bizony są pierwszymi magami powietrza. Pochodzą ze świątyn powietrza. W czasie napadu magów ognia na świątynie Bizony zostały zabite, jednak jeden bizon przeżył, Appa. W 171 ASC występowały w Świątyni Bahanti.

Historia Edytuj

Przed wojną stuletnią, wiele latających bizonów mieszkało w świątyniach powietrza. Zostały one uznane za pierwszych magów powietrza i były szanowane przez Nomadów, którzy wierzyli, że są ich towarzyszami na całe życie .

Po ludobójstwie Nomadów powietrza istniało przekonanie, że Appa był ostatnim latający bizonem. Jednak podczas jednej z jego przygód po zakończeniu wojny stuletniej , Aang odkrywa nowe stado, a ludność zaczęła znowu rosnąć z kolonii zdrowego żubrów przebywających w Air Temple Island i innych świątyń Air .

Kiedy Ikki uciekł podczas wizyty w Południowej Świątyni Powietrza w ASC 171, ukryli się w jaskini dla rodziny żubrów , które w ich domu . Podczas gdy oboje rodzice byli , ona rozrywkę kapitan Air cztery cielaki . Gdy Tenzin końcu znalazł swoją córkę , on dołączył do niej w jaskini , dołączając jeszcze z jednym z cieląt .

Flying bison herd.png

Szamanka wyprowadza Korre na zewnatrzy by wybrala sobie bizona.

Po ponownym podłączeniu Korra jego Ducha Avatar, dano latającego bizona od stada , że Szaman kobiet i innych Pożar Mędrcy zostały patrząc od końca wojny stuletniej . Awatar używa żubra , aby powrócić do południowej Plemienia Wody , w ramach przygotowań do następnego Harmonic Convergence.

Nowa Era Edytuj

W Polnocnej swiatyni powietrza Tenzin uczy nowych magow powietrza lecz oni sie bardzo nudza. Tenzin zadaje pytanie lecz nikt nie wie jednka jeden uczen Otaku był jedyną osobą, która zna odpowiedź na pytanie Tenzina i entuzjazmem podniósł rękę. Choć Tenzin zapytał kolejny o odpowiedz na pytanie. Nagle wstal Bumi ktory zaczol nabijac sie z niego az do chwili kiedy sie potknol. Tenzin poszedl po Oogiego , przylecial z nim, Kai spytal sie czy beda latac na bizonach, Tenzin powiedzial ze tak ale to wymaga treningu.

Kai and the baby bison.png

Kai bawi sie z dzieckiem bizona poraz pierwszy.

Tego samego dnia Jinora i Kai siedzieli na wzgorzu i mowili o lataniu lecz Jinora nie chciala leciec ale Kai ja zmusil wiec ruszyli, nagle zauwazyli male latajace bizony , byli zaszokowani ze co one robia same przy rzece, Kai podlecial do nich, Jinora zaczela krzyczec zeby uwazal bo moze zjawic sie matka i tak sie stalo. Matka mlodych bizonow byla gotowa do ataku lecz Jinora pomogla Kaiemu.

Jinora stala na balkonie smutna i wpatrywala sie w Bizony, Kai pocieszal ja i polecial do bizonow lecz tam ich nie bylo ani duchow. Nagle Jinora zostala zlapana w wielka siatke przez jednego z grupy ktora zajmowala sie kradzieza bizonow, Kai takze zostal zlapany. Zostali zamknieci w klatkach z bizonami, Kai otworzyl ja , ale po wyjsciu zostal zaatakowany lecz obronil sie. Magowie z swiatyni szybko przyszli na ratunek. Lecz odjechali z Jinora w klatce, Tenzin probowal ja uratowac i udalo mu sie. Jinora i Tenzin pogodzili sie.

Zachowanie Edytuj

Bison whistle.png

Aang nabyła Bizoni gwizdek na początku podróży Drużyny awatara.

Bardzo reguja na Bizoni gwizdek. Gwizdek bizona to małe narzędzie, które służy do zachęcenia innych stworzeń. Jest jedynym znanym narzędziem stanie wywołać latającego bizona z dużych odległości. Te starożytne gwizdki są uważane za bardzo użyteczne przez Nomadów powietrza. Gwizd wytwarza fale dźwiękowe zbyt silne, aby być wysłuchanym przez ludzkie ucho, to tylko wyczuwalny dla zwierząt, które można sprawnie zidentyfikować echa przekazywanych przez gwizdki i określić jego pochodzenie.

Znane Bizony Edytuj

Flying bison in Northen air temple.png

Latające bizony w Północnej Świątyni Powietrza.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Latający bizon

  • Latające bizony

    3 wiadomości
    • Może się uchowała jakaś samica albo Appa okazał się być dziewczyną ;)
    • Niedawno przeczytałem, że gdzieś, w jakimś odizolowanym od reszty świata miejscu znaleziono grupkę bizonów i osoby pokroju szamanki (kt...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki