Wikia

Awatar Wiki

Lotnie

Komentarze2
1040stron na
tej wiki

"To jest lotnia dzięki niej moge unosić się w powietrzu"

Aang

250px-Gyatso and Roku glide

Lotnie maga powietrza

Lotniami posługują się tylko Nomadzi Powietrza. Lotnia z wyglądu przypomina zwykły kij, lecz w każdej chwili może zmienić się w prawdziwy latawiec. Każda z lotni jest ręcznie wykonana i delikatna, należą one do najbardziej precyzyjnie wykonanych urządzeń, co czyni je podatne na zniszczenia. Latawce są zabytkami niemalże wymarłej kultury nomadów.

Historia Edytuj

Gyatso airsurfing

Mlody Gyatso ujerzdza swoja lotnie.

Kiedyś przed 0 ASC, sztabów magów powietrza były używane przez młodych Nomads powietrza podczas airbending szkolenia w celu podjęcia lot. Awatar Roko wykazać kilka pętli powietrza do młodego Gjaco, który z kolei próbował airsurf. Jednak młody Nomad spadł z szybowca, co skłoniło Roku, aby go złapać. Z Gjaco leżącego na szczycie swojego szybowca, Roku był w stanie stabilnym jego pracowników szybowca, co doprowadziło do obu z nich dokonując lądowaniu na ziemię. Gdy był młody, Aang został przedstawiony z pracowników Airbender ręcznie przez mnichów do zastosowania w jego szkolenie. Po słysząc dyskusję między mnichów wyniku których do decyzji Monk Pasang do wysłania Aang, aby zakończyć swój trening w świątyni , Aang uciekł z Appa, przynosząc personel magow wśród swoich posiadłości.

Podczas pobytu w Północnej Świątyni Powietrza, Jinora i Kai obserwowali stado Latjacych bizonow. Kai przyleciał do doliny z Jinora na lotniach. W czasie ataku na Sao Fu, Zaheer użyl lotni by zlapac Korre.

Budowa Edytuj

Aang gliding merrily

Aang na swojej lotni.

Według  Aang byly wykonane recznie przez mnichów i sa bardzo delikatne. Wał szybowy jest wykonany z drewna,Istnieją dwa szersze, elementy w kształcie rombu w kolejnych kwartałach w pobliżu górnej i dolnej, w której wstawiona jest para prętów mosiężnych . Te pręty tworzą zawiasy .Wynalazca zrobil w podobe lotnie w dzien czarnego slonca.Każde skrzydło składa się z czterech cienkich wałów tego samego gatunku drewna,wyposażone dokładnie tak, że, gdy obracają się one z powrotem do głównej części szybowca, leżą w jednej płaszczyźnie z boków.Dzieki takim elemetom mag moze latac i szybowac w powietrzu .

Uzycie Edytuj

Jinora on glider

Jinora lata na swojej lotni

Lotnia maga powietrza jest przedewszystkim do latania to glowna podstawa uzycia lotni.Lotnie mozna takze uzywac do serfowania , ujezdzania,a takze do wytwarzania magi powietrza .

Zobacz Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki