FANDOM

Fire Nation emblem
Książę Lu Ten był synem generała Iroh, bratankiem Ozaia i Ursy, kuzynem Zuko i Azuli, wnukiem Azulona, prawnukiem Sozina i drugim w kolejce do tronu Narodu Ognia. Służąc w wojsku swojego narodu jako żołnierz, zginął podczas oblężenia Ba Sing Se dokonywanego przez jego ojca.

Śmierć Lu Tena miała traumatyczny wpływ na jego ojca, który został zmuszony do zrezygnowania z dalszego oblężenia, ostatecznie oddając Ozaiowi swoje pierworodztwo do tytułu Władcy Ognia.[2]

Historia Edytuj

Lu Ten stracił życie w walce z Królestwem Ziemi pięć lat przed końcem stuletniej wojny, podczas oblężenia Ba Sing Se. Kiedy Iroh dowiedział się o śmierci syna, był tak załamany, że porzucił oblężenie miasta, twierdząc, że on i jego ludzie są zbyt wyczerpani.[3] Gdy jego brat, książę Ozai, dowiedział się, że Lu Ten zginął, a Iroh wycofał wojska, zwrócił się do ich ojca, Władcy Ognia Azulona, aby ten wyznaczył go następcą tronu, twierdząc, że wraz ze śmiercią Lu Tena Iroh stracił ostatniego potomka. Azulon był wściekły na swojego syna, ale ostatecznie Ozai objął tron po jego tajemniczej śmierci.[2] Iroh nie kwestionował roszczeń Ozaia i, mimo że był starszym z braci, nie próbował zabrać mu tronu.

Lu Ten i Iroh byli ze sobą mocno związani, zarówno podczas dzieciństwa chłopca, jak i w jego późniejszym życiu.[4] Jego śmierć miała ogromny wpływ na osobowość Iroh, który zaczął akceptować to, co przynosi życie, i zrezygnował z dalszego uczestnictwa w wojnie.

Drzewo genealogiczne Edytuj

Information icon Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Sozin

Roko

Ta Min

Azulon

Ilah

Rina

Jinzuk

Iroh

Ozai

Ursa

Noren

Lu Ten

Zuko

Azula

Kiyi

Izumi

Iroh

córka
Izumi[5]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga II: Ziemia (土) Edytuj

Księga III: Ogień (火) Edytuj

  • 305. "Plaża" (retrospekcja)

Ciekawostki Edytuj

Iroh and young Lu Ten

Iroh bawi się z młodym Lu Tenem.

  • Na obrazie na ołtarzyku Lu Tena w odcinku "Opowieści o Ba Sing Se" widniał napis 路騰.[1]
  • Lu Ten został po raz pierwszy wspomniany podczas Oblężenia Północy, kiedy Iroh powiedział Zuko, że po śmierci Lu Tena traktuje go jak własnego syna.
  • Matka Lu Tena nie pojawiła się ani nie została wspomniana. 
  • Słowa na górze po lewej stronie portretu Lu Tena można przetłumaczyć jako: "Do Generała Iroh: Do zobaczenia po wygraniu wojny. Twój lojalny syn, Lu Ten".
  • Według Avatar Extras, Iroh szukał Lu Tena w Świecie Duchów.

Przypisy Edytuj