FANDOM

250px-Aang with Lion Turtle
LwioŻółw
Informacje biograficzne
Narodowość

Ziemia

Pochodzenie

Ziemia

Informacje osobowe
Ulubiona broń

Cztery Żywioły

Debiut

Odcinki/Kometa Sozina

Ostatni występ

Odcinki/Początki

LwioŻółw (ang. Lion turtle) to starożytna istota, przypominająca lwa w żółwiej skorupie. W erze Raavy, Lwiożółwie służyli jako obrońcy ludzkości przed duchami. Jak wynika z symboli na ich czołach, lwiożółwie wykazały powinowactwo do jednego z czterech sztuk magii i posiadał zdolność do udzielania osobom tej sztuki.

Historia Edytuj

Era Raavy Edytuj

Wan being granted firebending

Wan otrzymuje Magie Ognia.

Około 9832 BG, grupa myśliwych zbliżyła sie do lwiożółwia ognia, który udzielił im siły ognia, aby wybrać jedzenie na wsi. Wśród spółki był Wan, który ukradl magie ognia. W wyniku tego, choć istota pozwolił mu zachować jego magie na jego wniosek, Wan został wygnany do Lsu duchow za swoje zbrodnie. Podczas jego wygnania Wan zaprzyjaźnił się z duchami i dowiedział się o istnieniu innych miast lewiożółwia. Kiedy Wan spotkal Raave postanowil jej pomoc w pokonaniu Vaatu i zdobył od lwiożółwi inne magie.

Po pokonaniu Vaatu i polaczeniue sie Raavy i Wana LwioŻółw postanowil porzucic pomoc ludziom i rozdawanie zywiolow.

Era Awatara Edytuj

200px-Aang and Lion Trtle

Lwi żółw uczy Aanga Magii Energii.

Następnie nie wiadomo co z nimi się stało do czasu, aż Aang nie spotkał kolejnego. Aang nie chcąc zabić Ozai'a, szukał innej drogi. Nieświadomie poleciał na wyspę Lwiego żółwia. Tam rozmawiał ze swoimi poprzednikami, lecz dopiero gdy poznał lwiożółwia, odkrył sposób jak unieszkodliwić bez zabijania władce ognia. Lwiożółw dał radę Aangowi; nauczył go nowego stylu magii, którą kiedyś znały wszystkie istoty.

Rodzaje Edytuj

Każdy lwiożółw potrafi tkać energię. Niektóre z nich używają jej by nadawać ludziom moc tkania konkretnych żywiołów.

Information icon Osobny artykuł: Lwiożółw ognia
Information icon Osobny artykuł: Lwiożółw powietrza
Information icon Osobny artykuł: Lwiożółw wody
Information icon Osobny artykuł: Lwiożółw ziemi