FANDOM

Fire Nation emblem.png
Małż
Małż
Informacje podstawowe
Środowisko

Naród Ognia, głównie rzeka Jang Hui

Status

żyje

Wykorzystanie

żywność

Informacje chronologiczne
Debiut

"Malowana Pani"

Małż to stworzenie zamieszkujące Naród Ognia, w szczególności rzekę Jang Hui. Małże są spożywane regularnie przez mieszkańców Jang Hui.

Historia Edytuj

W ostatnich latach stuletniej wojny, w pobliżu Jang Hui powstała fabryka Narodu Ognia, z której odpady trafiały do pobliskiej rzeki, zanieczyszczając ją. W związku z tym flora i fauna rzeczna, w tym małże, zaczęły być zatruwane.

Pomimo tego, Xu wciąż sprzedaje małże wraz z innymi zmutowanymi zwierzętami rzecznymi mieszkańcom miasteczka. Kilka z tych stworzeń zostało przedstawionych drużynie Awatara, lecz jej członkowie, obrzydzeni ich wyglądem, nie kupili ich.

Anatomia Edytuj

Jako że pochodzi z dna koryta brudnej rzeki, małż jest wypełniony wieloma obrzydliwymi substancjami, w tym brudem, wodorostami oraz martwymi robakami.[1] Jest to mięczak w kolorze brązowym, schowanym w muszli, na której widoczne są liczne pęcherzyki.[2]

Nawiązanie Edytuj

Małż to mięczak, bezkręgowiec, którego ciało jest chronione przez dwie symetryczne muszle. Nie ma mózgu ani oczu, ale posiada nerki, serce, usta oraz odbyt. Żywi się planktonem, a jego naturalne drapieżniki to małe rekiny i kałamarnice.

Przypisy Edytuj

  2. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (5 października 2007). "Malowana Pani". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 3. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki