FANDOM

Meteorite.png

Meteoryt widoczny na niebie przed rozbiciem się w pobliżu Shu Jing.

Meteoryt to duża masa skał lub innej materii pochodzenia pozaziemskiego, która od czasu do czasu rozbija się na powierzchni Ziemi. W zależności od miejsca uderzenia i wielkości meteorytu, może spowodować znaczące szkody w infrastrukturze lokalnych skupisk ludności. Po uderzeniu w powierzchnię Ziemi, meteoryty mogą tworzyć duże zagłębienia zwane kraterami.

Historia Edytuj

Kiedy drużyna Awatara oglądała deszcz meteorów, jej członkowie byli świadkami wejścia dużego meteorytu w atmosferę ziemską i rozbicia się go w pobliżu. Gorąca skała wznieciła ogień, który zagrażał pobliskiej wiosce Shu Jing. Dzięki połączonym wysiłkom, Aang, Katara i Toph ugasić płomienie.

Piandao and Sokka.png

Piandao bada meteoryt, który przyniósł Sokka jako materiał do stworzenia miecza.

Kilka dni później, Sokka uczył się walki mieczem pod okiem mistrza Piandao. Gdy miał za zadanie wybrać materiał, z którego miał stworzyć swoją własną broń, Sokka przypomniał sobie o meteorycie, który rozbił się w pobliżu, i z pomocą swoich przyjaciół przetransportował go do zamku Piandao. Mistrz stwierdził, że miecz z meteorytu będzie "jak żaden inny na świecie". Po dniu i nocy chłopak wykonał swój miecz. Meteoryt dał mu niepowtarzalny czarny kolor i niezwykłą trwałość.

Sokka zachował małą część meteorytu i dał go Toph, która wykorzystywała na nim swój talent magii ziemi, najczęściej nosząc go jako bransoletkę.[1]

Suyin Beifong zbierała meteoryty i używała ich do ćwieczeń magii metalu, twierdząc, że są one idealne dla początkujących, gdyż posiadają unikalną właściwość, która pozwala na łatwiejsze tkanie. Dzięki temu nauczyła Awatar Korrę tkania metalu.[2]

Opis Edytuj

Trudno jest określić wygląd meteorytu zanim wyląduje na powierzchni Ziemi, gdyż prawie zawsze ulega uszkodzeniu w tym procesie. Niektóre meteoryty są bardzo małe, inne zaś dość duże. Mają także różne kształty, chociaż zazwyczaj są kuliste.

Wykorzystanie Edytuj

Sokka użył rudy meteorytu, aby wytworzyć miecz, który, według Piandao, stał się dobrą i potężną bronią.[1] Ponadto, Toph była w stanie tkać fragment meteorytu, co pozwoliło jej manipulować jego kształtem i nosić jako bransoletę.[3] Później bransoletka ta została użyta do znalezienia potencjalnych magów metalu.[4]

Ciekawostki Edytuj

  • Sokka nazwał meteoryt "ziemią z kosmosu", ale Katara uznała to za nieprawdę, ponieważ nie może być to "ziemia", jeśli pochodzi z kosmosu.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (12 października 2007). "Mistrz Sokki". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 4. Nickelodeon.
  2. Mattila, Katie (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (18 lipca 2014). "Dawne rany". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 6. Nickelodeon.
  3. Hedrick, Tim (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (9 listopada 2007). "Mroczna strona księżyca". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 8. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Promise Part 2 (30 maja 2012), Dark Horse Comics.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki