FANDOM

Fire Nation emblem
Fire Fountain City
Miasto Ognistej Fontanny
Położenie
Lokalizacja

Naród Ognia

Władza
Pozycja

miasto

Zarządca

burmistrz

Pierwsze pojawienie

"Uciekinierka"

Położenie na mapie
Mapa ognia
Marker
Miasto Ognistej Fontanny to jedno z miast w Narodzie Ognia, zlokalizowane na jednej z wysp we wschodniej części kraju. Nazwa miasta pochodzi od emitującego płomienie pomnika Władcy Ognia Ozaia, znajdującego się w jego centrum.

Miasto Ognistej Fontanny było jednym z wielu miast przemysłowych w Narodzie Ognia, które popierały wysiłek wojenny. Z tego względu w całej miejscowości znajduje się wiele fabryk, które powodują rozległe zanieczyszczenia. Miasto to jest typowo robotnicze. Mówi się, że spacerowanie po mieście w nocy jest niebezpieczne, dlatego też większość obywateli przebywa wtedy w swoich domach.[1]

Historia Edytuj

Fire Fountain statue

Ognista Fontanna to pomnik Władcy Ognia Ozaia, który nieustannie emituje płomienie ognia.

Pierwotnie miasto to znane było jako Północne Chung-Ling, ale jego nazwa została zmieniona na Miasto Ognistej Fontanny ze względu na Ognistą Fontannę, z której słynie.[1]

Kiedy Drużyna Aanga podróżowała po Narodzie Ognia, Toph zasugerowała, że kończą się pieniądze. Dlatego też Aang, Sokka i mag ziemi wybrali się do okolicznego miasta. Tam, za pomocą magii ziemi, dokonała kilku przekrętów w grach hazardowych i zdobyła pieniądze.

Później okazało się, że za Toph wysłany został list gończy. Przyjaciele wymyślają plan, w którym Katara odda Toph do aresztu. Kiedy dziewczyna otrzyma wypłatę, Toph miała wyłamać kraty za pomocą magii metalu. Okazało się jednak, że kraty były zrobione z drewna, a dziewczyna nie miała jak uciec. Dodatkowo Katara również została uwięziona, gdy okazało się, że Człowiek Spalina współpracuje z burmistrzem miasta.

Gdy Aang i Sokka weszli do miasta, próbując ratować Katarę i Toph, Człowiek Spalina zaatakował. Dziewczynom udało się uciec z więzienia i razem z resztą przyjaciół udało im się pokonać napastnika.[2]

Układ i opis Edytuj

Miasto Ognistej Fontanny znajduje się na małej wyspie o dość niekształtnym terenie. Jest położone na brzegu małej zatoki. Po obu stronach taczają je wzgórza oraz liczne fabryki. W centrum miasta znajduje się duży plac, na którym stoi Ognista Fontanna - pomnik Władcy Ognia Ozaia, który nieustannie emituje płomienie ognia. Wszystkie ulice, wzdłuż których ciągnie się szereg niewielkich i prostych budynków, prowadzą na ów plac.

Miejsca Edytuj

Ognista Fontanna Edytuj

Gigantyczny posąg Władcy Ognia zlokalizowany jest w centrum placu miasta i zasilany przez gaz ziemny. Pomnik przedstawia Ozaia z głową skierowaną ku górze, tryskającego ogniem z trzech otworów w każdej pięści[3] i ust, czym przypomina typową fontannę. Posąg jest tak znany w Narodzie Ognia, że ​​miasto oficjalnie zmieniło nazwę na Miasto Ognistej Fontanny.[1]

Poczta Edytuj

Post office

Poczta znajduje się w centrum miasta.

Poczta jest jednym z wielu węzłów komunikacyjnych w Narodzie Ognia. Tutaj sokoły pocztowe są szkolone, aby latały na wyznaczonych trasach między różnymi urzędami pocztowymi. Na zewnątrz budynku znajduje się tablica ogłoszeń, gdzie wiszą ulotki i listy gończe.

Podczas spaceru po mieście, Sokka zauważył sokoły pocztowe i zapragnął jednego. Po zdobyciu pieniędzy, poszedł na pocztę i kupił Sokusia, nowego członka drużyny Awatara.[1]

Targ Edytuj

Targ to popularne miejsce, które na stałe stacjonuje w mieście. Znajduje się tu wiele straganów i namiotów, gdzie sprzedawane są różne przedmioty, a także organizowane zabawy, na przykład testowanie własnej siły poprzez uderzenie w cel młotkiem.[1]

Więzienie Edytuj

Małe więzienie składające się zarówno z metalowych, jak i drewnianych cel. Służy do przetrzymywania przestępców.

Znane postacie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.
  2. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (2 listopada 2007). "Uciekinierka". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 7. Nickelodeon.
  3. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, strona 146.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki