FANDOM

Water Tribe emblem
Sea prunes

Bato gotuje suszone morskie śliwki dla Aanga, Katary i Sokki w czasie ich pobytu w opactwie.

Morska śliwka to mały, fioletowy owoc rosnący w oceanie. W tradycyjnej kuchni Plemienia Wody, morskie śliwki są suszone i gotowane, po czym dodawane do gęstego, brązowego gulaszu, któremu nadają oryginalny smak.[1]

Historia Edytuj

Bato przygotował tradycyjny posiłek Plemienia Wody składający się z morskich śliwek dla Sokki, Katary i Aanga, kiedy mężczyzna spotkał ich w pobliżu opactwa, ku uciesze rodzeństwa. Aang spróbował owocu po raz pierwszy, ale natychmiast wypluł go, zdegustowany jego smakiem.[1]

Nawiązanie Edytuj

Morska śliwka jest oparta prawdopodobnie na strzykwie, morskim stworzeniu, które ze względu na kształt ciała nazywane jest ogórkiem morskim. Jednakże strzykwa jest zwierzęciem, a morska śliwka nie może być potrawą mięsną, jako że Aang, wegetarianin, był gotów ją spróbować.[2]

Ciekawostki Edytuj

  • Według Sokki, Hakoda może zjeść "całą beczkę" duszonych śliwek morskich.[1]
  • Według Hamy, oceaniczne kumkwaty smakują podobnie jak morskie śliwki, jeśli prawidłowo zostaną uduszone.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Wilcox, Ian (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (7 października 2005). "Bato z Plemienia Wody". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 15. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (9 listopada 2007). "Mroczna strona księżyca". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 8. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki