FANDOM

Mula in the Spirit World
Mula
Opis fizyczny
Płeć

samica

Skóra

brązowa

Typ skóry

futro

Informacje osobowe
Sojusznicy

Wan

Wrogowie

Myśliwi

Pozycja

zwierzęcy towarzysz Wana

Debiut

"Początki, część 1" (retrospekcja)

Mula była kotosarną, która służyła Awatarowi Wanowi jako jego wierny towarzysz zwierzęcy. Gdy Wan uwolnił ją z pułapki zastawionej przez ludzi, którzy próbowali ją zjeść, Mula zaprzyjaźniła się z chłopakiem i towarzyszyła mu w jego podróżach.[1]

Historia Edytuj

Wan saving Mula

Mula zostaje uwolniona przez Wana.

Podczas wędrówki przez Bezdroża Duchów około roku 9832 BG, Mula wpadła w pułapkę zastawioną przez grupę myśliwych z miasta na szczycie ognistego lwiożółwia. Kotosarna przyciągnęła uwagę Wana, który z początku widział w niej pożywienie. Jednak widząc rozpacz na jej twarzy, chłopak zmienił swoje nastawienie wobec zwierzęcia i postanowił uwolnić je z pułapki. Jednak zanim zdołał to zrobić, pojawił się myśliwy i jego przyjaciele, którzy kazali mu zostawić kotosarnę w spokoju, ponieważ ma być obiadem dla mieszkańców miasta. Wan oddalił ludzi z dala od Muli, podczas gdy duchy ulwoniły ją i zabrali ze sobą do oazy.[1]

Gdy Wan przybył do oazy, Mula przytuliła do swego wybawcy, błyskawicznie tworząc z nim ścisłą więź, która będzie trwać przez lata. Po dwuletnim pobycie w oazie, Mula i Wan wyruszyli razem w świat, aby znaleźć więcej miast lwiożółwi. Służąc mu jako wierny kompan, Mula towarzyszyła Wanowi w wędrówce, bez względu na zagrożenia, które tam czyhały, i pomagała swojemu przyjacielowi w każdy możliwy sposób.[2]

Osobowość i cechy charakteru Edytuj

Mula and Wan

Mula z Wanem.

Mula jest bardzo przyjaznym i odważnym stworzeniem. Wykazuje się niezwykłą wytrwałością i nie boi się duchów. Jest bardzo wdzięczna Wanowi za uratowanie jej życia, towarzyszy mu w jego podróży i słucha jego rozkazów. Okazuje chłopakowi wiele sympatii, chociażby przymilając się do niego. Wydawało się także, że ma sympatię do Raavy, która przez pewien czas podróżowała z nią i Wanem.

Występy Edytuj

Legenda Korry Edytuj

Księga II: Duchy (神靈) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Mula przypomina czerwonego łosia Yakul z filmu Księżniczka Mononoke Hayao Miyazakiego, którego Bryan Konietzko i Michael Dante DiMartino są fanami.
  • Mula oznacza "początki" lub "pierwszy" w języku indonezyjskim. Co ciekawe, Mula była pierwszym zwierzęcym towarzyszem Awatara.
  • W polskiej wersji językowej Mula określana jest jako samica, podczas gdy w oryginalnej jest płci męskiej.[3]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (18 października 2013). "Początki, część 1". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 19. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (18 października 2013). "Początki, część 2". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 20. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante (16 stycznia 2012). Draft of "Beginnings, Part 1". Wordpress. Źródło na grudzień 8, 2014.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki