FANDOM

Fire Nation emblem.png
Ten artykuł dotyczy oddziału wojska Narodu Ognia. Jeżeli szukasz odcinka, zobacz "Najeźdźcy z Południa (odcinek)".
Najeźdźcy z Południa
Najeźdźcy z Południa
Informacje
Liderzy
Przynależność

Naród Ognia

Cel

morski oddział specjalny

Informacje chronologiczne
Debiut

"Najeźdźcy z Południa"

Najeźdźcy z Południa to jednostka sił specjalnych wojska Narodu Ognia mająca na celu najazdy na Południowe Plemię Wody, aby pojmać lub zabić wszystkich magów wody. Byli również odpowiedzialni za przeprowadzenie ataków na Królestwo Ziemi.[1]

Historia Edytuj

Southern Raiders attacking.png

Najeźdźcy z Południa atakują Południowe Plemię Wody w 94 AG.

W roku 94 AG, Najeźdźcy z Południa zostali wysłani przez Władcę Ognia Azulona do przeprowadzenia ataku na Południowe Plemię Wody w poszukiwaniu podobno ostatniego maga wody, którym była ośmioletnia Katara. Podczas wspomnianego ataku najeźdźcy stworzyli dywersję, aby przyciągnąć uwagę wojowników plemienia, co umożliwiło ich dowódcy, Yonowi Rha, przesłuchanie Kyi. Aby chronić swoją córkę, kobieta skłamała i powiedziała, że to jej szukają. Dowódca jednak nie wziął jej jako więźnia, ale zabił na miejscu.[2] Ten incydent pogłębił nienawiść Południowego Plemienia Wody do Narodu Ognia i skłonił wszystkich wojowników do opuszczenia plemienia, aby pomóc Królestwu Ziemi wygrać stuletnią wojnę. Także przez to wydarzenie Katara i Sokka zapragnęli pomóc Awatarowi Aangowi, gdy został uwolniony z góry lodowej.[3]

Dwa lata później, Yon Rha przeszedł na emeryturę, opuszczając swoje stanowisko dowódcy, a Najeźdźcy z Południa mianowali nowego lidera.

Najeźdźcy z Południa byli śledzeni przez Katarę i Zuko w ostatnim roku wojny. Gdy para zauważyła okręt najeźdźców w pobliżu Wielorybiej Wyspy, Katarze udało się obezwładnić wszystkich wojowników za pomocą magii wody, a następnie postanowiła przesłuchać przywódcę, którego początkowo uważała za zabójcę jej matki, ujarzmiając go za pomocą magii krwi. Jednakże, patrząc w przerażone oczy człowieka, odkryła, że to nie jego szukała. Dowódca wyjawił, że poszukiwany przez nią Yon Rha wycofał się ze służby cztery lata temu.[2]

Uzbrojenie i sprzęt Edytuj

Southern Raiders flag.png

Bandera Najeźdźców z Południa z wizerunkiem morskiego kruka.

Konstrukcje hełmów Najeźdźców z Południa różnią się od hełmów innych żołnierzy Narodu Ognia, gdyż przypominają ptaka.[2]

Zespół miał także specjalne statki, które były mniejsze i szybsze niż tradycyjne okręty Narodu Ognia. Fregaty idealnie nadawały się do atakowania nadbrzeżnych wiosek, a ich rozmiar pozwalał na niezauważone pływanie blisko brzegu i zaskoczenie przeciwnika.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.
  2. 2,0 2,1 2,2 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (17 lipca 2008). "Najeźdźcy z Południa". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 16. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (21 lutego 2005). "Powrót Awatara". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 2. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki