FANDOM

Water Tribe emblem.png
Yue's necklace.png

Księżniczka Yue otrzymała naszyjnik od Hahna.

Naszyjnik zaręczynowy to ręcznie rzeźbiony naszyjnik poświęcony narzeczonej. Według zwyczajów Północnego Plemienia Wody, gdy młoda kobieta kończy szesnaście lat, jej małżeństwo jest zaaranżowane, a jej przyszły mąż rzeźbi dla niej naszyjnik.[2]

Historia Edytuj

Katara nosiła naszyjnik zaręczynowy, który wcześniej należał do jej babci, Kanny, i który był noszony przez jej matkę zamiast naszyjnika od Hakody.[3] Dziewczyna była nieświadoma znaczenia naszyjnika, dopóki nie dowiedziała się tego od Yugody.

Księżniczka Yue również nosiła naszyjnik zaręczynowy, otrzymany przez Hahna. Pokazała go Socce po tym, jak oboje pocałowali się na moście. Mimo że miała na sobie naszyjnik, Yue nie była zachwycona ślubem z Hahnem, gdyż było to zaaranżowane małżeństwo mające na celu polityczny dobrobyt plemienia.[1]

W 171 AG, Bolin otrzymał naszyjnik zaręczynowy od Eski, choć - według norm kulturowych - to mężczyzna powinien podarować naszyjnik swojej przyszłej żonie. Wystraszony mag ziemi nie dostał szansy, aby zaprotestować, i szybko założył prezent.[4]

Lista znanych naszyjników Edytuj

Bolin's betrothal necklace.png

Naszyjnik wykonany przez Eskę dla Bolina.

  • Naszyjnik Katary jest pamiątką rodzinną, początkowo był to naszyjnik zaręczynowy wyrzeźbiony przez Pakku dla Kanny.[1]
  • Yue otrzymała naszyjnik zaręczynowy od Hahna, który stał się wrogiem Sokki, kiedy ten dowiedział się, że było to zaaranżowane małżeństwo.[5]
  • Kanna otrzymała nowy naszyjnik zaręczynowy od Pakku, kiedy mężczyzna odwiedził Biegun Południowy, aby pomóc go odbudować.[6]
  • Ummi otrzymała naszyjnik zaręczynowy od Awatara Kuruka.[7]
  • Bolin otrzymał naszyjnik zaręczynowy od Eski, który był fioletowy, ozdobiony rzeźbioną czaszką i kolcami.[4]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (18 listopada 2005). "Mistrz magii wody". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 18. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (21 lutego 2005). "Chłopiec w górze lodowej". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 1. Nickelodeon.
  4. 4,0 4,1 DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (27 września 2013). "Wojny domowe, część 2". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 16. Nickelodeon.
  5. Ehasz, Aaron (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (2 grudnia 2005). "Oblężenie Północy, część 1". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 19. Nickelodeon.
  6. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 19. Nickelodeon.
  7. Escape from the Spirit World: Awatar Kuruk

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki