FANDOM

Water Tribe emblem.png Earth Kingdom emblem.png
Eclipse glasses.png

Mechanik nosi okulary zaćmieniowe podczas Dnia Czarnego Słońca.

Okulary zaćmieniowe to specjalne okulary wymyślone przez mechanika w celu umożliwienia członkom inwazji na Naród Ognia obserwowania zaćmienia słońca bez uszkodzenia oczu. [1]

Historia Edytuj

Sokka zlecił mechanikowi wykonanie tych specjalnych okularów tak, aby siły inwazyjne, które zaatakują Naród Ognia w Dniu Czarnego Słońca, mogły bezpiecznie obserwować zaćmienie, bez uszkodzenia wzroku.[2] Mechanik wyprodukował setki takich okularów dla członków sił inwazyjnych. Kiedy wojska torowały sobie drogę do stolicy kraju ognia, mężczyzna ostrzegł ludzi, że zaćmienie zaczyna się i kazał im założyć okulary.[1]

Projekt Edytuj

Okulary wykonane są ze skóry, i chociaż określane są jako okulary, w rzeczywistości nie zawierają żadnego szkła. Szczeliny blokują blask słońca, a jednocześnie pozwalają użytkownikowi patrzeć. Przypominają ochraniacze oczu używane przez niektóre z kultur pustynnych lub arktycznych, zmniejszające blask słońca i chroniące przed burzami piaskowymi i śnieżycami. Magowie piasku z Pustyni Si Wong nosili podobne okulary.[3]

Ciekawostki Edytuj

  • Okulary zaćmieniowe są oparte na okularach tworzonych przez Eskimosów w celu ochrony przed nadmiarem światła, które odbija się od śniegu i lodu.
  • Jedynymi, którzy nie nosili okularów byli Aang, Sokka i Toph, którzy szukali Władcy Ognia Ozaia w bunkrze wewnątrz pobliskiego wulkanu.[1]
    • Nawet jeśli Toph byłaby poza wulkanem podczas zaćmienia, nie blask słońca nie miałby na nią wpływy ze względu na jej ślepotę.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Ehasz, Aaron (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (30 listopada 2007). "Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 11. Nickelodeon.
  3. O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (14 lipca 2006). "Biblioteka". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 10. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki