FANDOM

Earth Kingdom emblem.png Fire Nation emblem.png
Opór Yu Dao
Opór Yu Dao
Informacje
Liderzy

Kori Morishita

Członkowie
Założyciel(e)

Kori Morishita

Siedziba

Yu Dao

Przynależność

Yu Dao

Cel

zapobiegnięcie usunięcia kolonistów Narodu Ognia z Yu Dao (osiągnięto)

Status

rozwiązany

Informacje chronologiczne
Debiut

The Promise Part 2

Opór Yu Dao to mała grupa bitewna założona przez Kori Morishitę, aby powstrzymać usunięcie kolonistów Narodu Ognia z miasta Yu Dao. W skład organizacji wchodzili zarówno obywatele Królestwa Ziemi, jak i Narodu Ognia.

Historia Edytuj

Opór Yu Dao powstał w rok po zakończeniu stuletniej wojny w mieście kolonialnym o tej samej nazwie, kiedy Ruch Przywrócenia Pokoju zagroził mieszkańcom, zmuszając kolonistów z Narodu Ognia, którzy spędzili całe swoje życie w mieście, do powrotu do ojczyzny. Kori Morishita, liderka grupy i dziecko zarówno obywatela Królestwa Ziemi, jak i Narodu Ognia, spędziła wiele godzin na treningach ze swoimi pięcioma kuzynami tworzącymi siłę oporu.[1]

Przed przybyciem armii Królestwa Ziemi i Narodu Ognia, opór stawił czoło Żądełko i innym protestującym. Podczas debaty między dwoma grupami, jeden z protestujących magów ziemi zaatakował siłę oporu, co spotkało się z natychmiastowym odwetem. Walka została przerwana, gdy Awatar Aang użył magii powietrza, aby ponownie rozdzielić dwie grupy. Podczas bitwy o Yu Dao, opór wspomagał siły Narodu Ognia, walcząc w obronie miasta.[2]

Trening Edytuj

Yu Dao Resistance training.png

Kori trenuje swoją drużynę, przygotowując się do obrony miasta.

Opór Yu Dao, składający się z Kori i jej pięciu kuzynów, stanowiący w sumie dwóch magów ognia i czterech magów ziemi, szkolił się i przygotowywał, aby wspólnie bronić swojego miasta przed ewentualnymi atakami, ćwicząc na manekinach ze słomy. Pod dowództwem Kori, magowie ziemi stworzyli barierę służącą jako mur obronny, po czym podnieśli magów ognia i Kori w powietrze, skąd ci mogliby zaatakować, a sami atakowali kamieniami w ewentualnego wroga.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Promise Part 2 (30 maja 2012), Dark Horse Comics.
  2. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Promise Part 3 (26 września 2012), Dark Horse Comics.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki