FANDOM

Fire Nation emblem.png
Pancernikodźwiedź
Pancernikodźwiedź
Informacje podstawowe
Środowisko

Naród Ognia

Status

żyje

Informacje chronologiczne
Debiut

"Monster Slayer"

Pancernikodźwiedź to gatunek hybrydowego stworzenia żyjącego w Narodzie Ognia.[1]

Historia Edytuj

Pancernikodźwiedź został uznany za "potwora" wśród mieszkańców pewnej wioski Narodu Ognia, gdy dwoje dzieci wróciło z lasu, twierdząc, że widziało coś ogromnego i futrzanego za krzakami. Sokka zgodził się pokonać bestię, myśląc, że to tylko Appa, aby zarobić pieniądze. Chłopak próbował odbyć pokaz dla mieszkańców wsi, ale po podejściu do potwora odkrył, że jest to pancernikodźwiedź, a nie latający bizon. Na pomoc Socce przybył Appa. Po krótkiej walce bizon zwyciężył, a pancernikodźwiedź zwinął się w kulę, którą Appa wyrzucił swoim ogonem.[2]

Anatomia Edytuj

Pancernikodźwiedź to ogromne zwierzę, który rozmiarem przypomina latającego bizona. Ma ciało i ogólny wygląd niedźwiedzia, ale jego ogon, głowa i plecy pokryte są powłoką ochronną, jak u pancernika.

Zachowanie Edytuj

Pancernikodźwiedzie są znane jako bardzo wybuchowe stworzenia i łatwo je sprowokować. W walce twardo stąpają po ziemi i za wszelką cenę próbują pokonać przeciwnika. Jednak, gdy zdają sobie sprawę, że ich rywal jest silniejszy i może ich pokonać, zwijają się w ochronną kulę.[2]

Nawiązanie Edytuj

Pancernikodźwiedź, jak sama nazwa wskazuje, jest połączeniem pancernika i niedźwiedzia.

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy pancernikodźwiedź zwinie się w kulę, wydaje się znacznie mniejszy.
  • Pancernikodźwiedź został wspomniany przez drużynę Awatara, gdy jej członkowie dyskutowali o tym, jakiego gatunku jest niedźwiedź należący do Króla Ziemi Kueia.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (22 września 2006). "Miasto murów i tajemnic". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 14. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Torres, J. (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Comicraft (dialogi). "Monster Slayer" (5 lipca 2011 [edycja Dark Horse Comics]), Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki