FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Panda lily.png

Pandzia lilia ma charakterystyczne, biało-czarne płatki.

Pandzia lilia to rzadki, czarno-biały kwiat rosnący w Królestwie Ziemi. Znaleźć go można tylko na obrzeżach wulkanów, gdyż wymaga dokładnej kompozycji i wilgotności gleby do prawidłowego rozwoju. Będąc symbolem miłości, pandzia lilia jest często używana, by zdobyć serce swojej sympatii. Szczególnie prawdopodobne miejsce, w którym można znaleźć pandzie lilie, to obrzeża góry Makapu.[1]

Historia Edytuj

Młoda kobieta w wiosce Makapu otrzymała raz przepowiednię od lokalnej wróżbiarki, cioci Wu, że otrzyma rzadką pandzią lilię od swojej prawdziwej miłości. Przepowiednia ta spełniła się. Później, podczas wizyty w wiosce, Aang i Sokka wspięli się na szczyt góry Makapu w poszukiwaniu tego kwiatu, gdyż Awatar miał zamiar dać go Katarze.[2]

Ciekawostki Edytuj

  • Tradycja zbierania kwiatów z bardzo niebezpiecznej części góry, aby udowodnić swoją miłość jest bardzo podobna do tradycji związanej z szarotką. Roślina ta rośnie w wysokich klifach w Alpach Szwajcarskich i mówi się, że danie jej kobiecie jest największym symbolem miłości.

Przypisy Edytuj

  2. Ehasz, Aaron, O'Bryan, John (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (23 września 2005). "Wróżbiarka". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 14. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki