FANDOM

Earth Kingdom emblem
Purple pentapus
Pięciorniczka
Informacje podstawowe
Środowisko

Królestwo Ziemi, głównie kanalizacja Omashu

Status

żyje

Informacje chronologiczne
Debiut

"Powrót do Omashu"

Pięciorniczka to mały głowonóg o pięciu kończynach, który pozostawia czerwone kropki, kiedy jego macki zostają oderwane od skóry człowieka. Stworzenie to ciężko usunąć przy użyciu brutalnej siły, ale z łatwością da się oderwać, gdy pogłaszcze się jego głowę.

Historia Edytuj

Pentapus being retracted

Pięciorniczki zostawiają kropki na ciele, które wyglądają jak "pięcioospa".

Drużyna Awatara napotkała pięciorniczki w Omashu podczas podróży przez kanalizację miejską. Gdy Sokka wyczołgał się ze ścieków, miał kilka głowonogów przeczepionych do twarzy. Po usunięciu ich na ciele chłopaka zostały czerwone kropki, a zespół użył ich jako wymówki za przebywanie w nocy na zewnątrz, mówiąc, że eskortował ich chorego przyjaciela zarażonego pięcioospą.

Charakterystyczne znaki pozostawione przez te ssące zwierzęta wykorzystano później jako sposób wyprowadzenia obywateli Omashu poza bramy podbitego przez Naród Ognia miasta. Kropki na ciałach mieszkańców pozwoliły oszukać strażników, którzy uwierzyli, że wszyscy są zarażeni śmiertelną i zaraźliwą pięcioospą.[1]

Anatomia Edytuj

Pięciorniczka to głowonóg o pięciu oczach i pięciu kończynach, przypominający małą ośmiornicę. Mieszka w kanałach Omashu i jest mniej więcej wielkości ludzkiej pięści. Korzystając z małych przyssawek na mackach, przyczepia się do ludzkiej skóry, choć jest podobno nieszkodliwy. Te macki służą przede wszystkim do chwytania się boków kanałów, aby łatwiej zjadać glony i inne jedzenie.[2]

Nawiązanie Edytuj

Pięciorniczka przypomina ośmiornicę, ale na znacznie mniejszą skalę. W przeciwieństwie do ośmiornicy, która ma osiem odnóży, ten mały bezkręgowiec ma ich tylko pięć, podobnie jak rozgwiazda.

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalna nazwa pięciorniczki (pentapus) pochodzi od greckiego słowa penta (πέντε) oznaczającego "pięć", oraz pus (πούς) oznaczającego "noga". Jest to nawiązanie do ilości kończyn stworzenia.

Przypisy Edytuj

  1. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (7 kwietnia 2006). "Powrót do Omashu". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 3. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki