FANDOM

Information icon.png Osobny artykuł: Południowa Świątynia Powietrza
Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
Odcinek-Południowa Świątynia Powietrza (odcinek).png
"Południowa Świątynia Powietrza"
Informacje
Księga

Woda

Odcinek

3/61

Premiera
(Polska)

11 lipca 2008

Położenie odcinka
← Poprzedni

Powrót Awatara

Następny →

Wojowniczki z Kyoshi

Transkrypt

Południowa Świątynia Powietrza (ang. The Southern Air Temple) to trzeci odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 25 lutego 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 11 lipca 2008 roku w Polsce.

Streszczenie Edytuj

200px-Aang fools Sokka.png
Przyjaciele dolatują do Łańcucha Górskiego Patola, na szczycie którego znajduje się Południowa Świątynia Powietrza. Jednak nikogo tam nie ma. Katara odkrywa hełm żołnierza z Armii Narodu Ognia, ale ukrywa to przed Aangiem. Młody Awatar zabiera wszystkich do samego centrum świątyni. Wrota otwiera za pomocą magii powietrza. "Mnisi mówili, że będzie tu czekał ktoś kto mi pomoże"- mówi Aang. Lecz wewnątrz są tylko statuy odzwierciedlające cykl Awatara. Nagle do komnaty wbiega mały latający lemur. Aang biegnie za nim i odkrywa coś strasznego-szkielety wielu żołnierzy z Narodu Ognia, a w centrum szczątki Mnicha Gyatso, jego nauczyciela. Te ciężkie przeżycie wywołuje u niego Stan Awatara. Tym samym we wszystkich świątyniach żywiołów, wizerunkom Awatarów zaczynają świeci oczy i usta-to znak, że Awatar powrócił.
200px-Aang loses control.png

Przypisy Edytuj

Rewelacje o postaciach Edytuj

  • Aang ujawnia, że ​​mnich Gyatso był jego nauczycielem magii powietrza.
  • Okazuje się, że Roko był Awatarem bezpośrednio przed Aangiem.
  • Zhao ujawnia, że ​​Zuko został wygnany.
  • Okazuje się, że matka Katary i Sokki została zabita przez Naród Ognia.

Ciekawostki Edytuj

  • W sanktuarium powietrza, męski Awatar stał obok Roko - zamiast niego powinna stać Awatar Kyoshi.
  • Jest to jedyny odcinek, w którym ekran tytułowy nie ma czystego, białego tła.
  • Według strony internetowej Nick.com, odcinek został zatytułowany "Aang Goes Home" (pol. "Aang wraca do domu").
  • Gdy Zuko i Iroh przybyli do portu komandora Zhao, ten zapytał ich, jak ich statek został uszkodzony. Zuko okłamał go twierdząc, że natknęli się na statek Królestwa Ziemi. Jest to jedno z zaledwie dwóch odniesień w całej serii do jakiejkolwiek formy marynarki Królestwa Ziemi.
  • Po tym jak latający lemur kradnie brzoskwinię Sokki, Aang mówi, że będzie nazywać się "Momo". Okazuje się, że Momo, oprócz tego, że jego japoński odpowiednik to "Fido" (popularna nazwa dla zwierząt), oznacza także "brzoskwinię".

Szablon:LAOdcinki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki