FANDOM

Porządek Białego Lotosu
Porządek Białego Lotosu
Informacje
Liderzy

Iroh

Członkowie

Bumi,Pakku,Mistrz Piandao , Jeong Jeong, Fung

Cel

Ochrona Świata

Status

Aktywna

Informacje chronologiczne
Debiut

Odcinki/Kometa Sozina

Jest to stowarzyszenie, którego członkami są wybitni magowie i wojownicy ze wszystkich nacji. Odnajdują się poprzez rozegranie partii Pai Sho, którą rozpoczynają od ruchu pionkiem białego lotosu, a kończą układając na planszy jeden wielki kwiat. Działają wspólnie i w czasie, gdy Avatar walczył z Władcą Ognia Ozai'em, oni wdzierają się do Ba Sing Se. Pomimo tego, że jest ich niewielu, udaje im się pokonać żołnierzy z Armii Ognia i odbić miasto. To stowarzyszenie prawdopodobnie istniało już przed wojną. Zakon ma swoje własne wiezienia.

Historia Edytuj

200px-Liberation of Ba Sing Se.png

Iroh ze swoja druzyna probuja odbic Ba sin se

Porządek Białego Lotosu utrzymywał słaby kontakt, aż Wielki Lotos Iroh zebrał swoich członków do odbicia Ba Sing Se podczas przelotu Komety Sozina na końcu stu lat wojny. Pomogli Sokka, Toph i Suki pożyczając im psa węgorza w celu szybkiego dotarcia do sterowców Ozia'a Króla Feniksa. Iroh i Jeong Jeong wykorzystali moc Komety Sozina, aby zwiększyć siłę ich magii ognia podczas wyzwolenia, działali wspólnie z Pakku wykorzystującym magię wody, królem Bumi wykorzystującym magię ziemi i Piandao mistrzem walki wręcz i mieczem. Wkrótce po zakończeniu stuletniej wojny, stowarzyszenie przestało ukrywać się przed życiem publicznym, i zaczęło pomagać światu i Avatarowi bardziej otwarcie.

170 ASC Edytuj

White Lotus sentries bending.png

Zakon probuje odeprzec wojska Amona.

Porządek Białego Lotosu przetrwał aż do 171 ASC, mająć swój obóz w Południowym Plemieniu Wody. To właśnie tam Korra trenowala magię. Zgrupowanie miało za zadanie chronić nową Avatar do osiągnięcia przez nią mistrzostwa w posługiwaniu się każdym żywiołem. Gdy Korra wyjechała do Miasta Republiki trenować magię powietrza wraz z nią pojechało kilku strażników Białego Lotosu, by ją chronić.

Nowa Era Edytuj

Zaheer's cell.png

Porządek Białego Lotosu przybywa do Więzienia Zaheera.

Po Harmonicznej Konwergencji gdy pięciu wartowników udało się do więzienia Białego Lotosu, znajdującego się wysoko w górach aby dostarczyć jedzenie dla jedynego więzienia, Zaheer'a, wartownicy zostali pokonani. Nagle okazało się że jednym z obdarowanch magią powietrza okazał się Zaheer, zdołał on wtedy uciec. Jakiś czas później, wartownicy Białego Lotosu pilnujący więźnia, maga ziemii o imieniu Ghazan znajdującego się w drewnianej celi na środku oceanu wpadli oni w zasadzkę, gdy Zaheer, który przebrał się za strażnika. Przybył do więzienia łódzią motorową. Zaheer dostarczył Ghazan'owi kawałki ziemii, dzięki którym mógł urzyć magii ziemii, i pokonać pozostałych strażników. Później strażnicy stacjonujący w więzieniu w środku wulkanu zostali zaatakowani i pokonani przez Zaheer i Ghazan, który uwolnienili więźnia, Ming-Hua.

Były Władca Ognia Zuko spotkał się z Białym Lotosem po ucieczce Ming-Hua i zdecydował się na podróż do Północnego Plemienia Wody i odwiedzenia znajdującego się tam innego więzienia Białego Lotosu i mając nadzieję, że zapobiegną wydostaniu się innego przestępcy, P'Li.

Członkowie Edytuj

200px-White Lotus Tile.gif

Symbol Zakonu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki