FANDOM

Outer space.png
Przestrzeń kosmiczna
Położenie
Lokalizacja

wszechobecna

Władza
Pierwsze pojawienie

"Guru"

Przestrzeń kosmiczna, inaczej kosmos, to termin używany do opisania wszystkiego, co znajduje się poza atmosferą Ziemi. Składa się w większości z pustej przestrzeni wypełnionej gromadami gwiazd, a także ciałami stałymi, takimi jak komety czy meteoroidy.

Podstawowe obserwacje astronomiczne prowadzone przez mieszkańców świata Awatara pozwoliły zrozumieć ruchy planet, a także pozwoliły na przewidywanie prostych prognoz, takich jak przybycie komet, przewidywanie zaćmień czy zależności księżyca od przypływów i odpływów. Pozycje różnych ciał niebieskich w stosunku do Ziemi mają znaczący wpływ na umiejętności tkania żywiołów i duchowość.[1][2]

Znani goście Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Planetary alignment.png

Harmonijne Zrównanie ma miejsce podczas unikalnego układu planet.

  • Słowo "kosmos" zostało szczegółowo nazwane jako miejsce, z którego pochodzi meteoryt będący materiałem, z jakiego wykonane zostały bransoleta Toph i miecz Sokki.[3]
  • Istnieje osiem planet w Układzie Słonecznym, z czego trzecia i siódma są otoczone pierścieniami.[4]

Przypisy Edytuj

  1. Hedrick, Tim (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (9 listopada 2007). "Mroczna strona księżyca". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 8. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (15 listopada 2013). "Harmonijne Zrównanie". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 24. Nickelodeon.
  3. Hedrick, Tim (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (12 października 2007). "Mistrz Sokki". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 4. Nickelodeon.
  4. Hedrick, Tim (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (18 października 2013). "Początki, część 2". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 20. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki