FANDOM

Fire Nation emblem.png
Trapwire.png

Niektóre z pułapek stosowanych przez Wojowników Słońca są aktywowane przez linkę.

Pułapka to ukryte urządzenie zaprojektowane tak, aby zniechęcić kogoś przed wejściem w pewne miejsce lub popełnieniem pewnej czynności. Po aktywacji pułapki pojawia się przeszkoda mająca na celu utrudnienie przejścia albo zatrzymanie danej osoby.

Wojownicy Słońca Edytuj

Trapped in viscous slime.png

Zuko i Aang uwięzieni w lepkim śluzie po aktywowaniu pułapki.

Aby chronić swoje skarby i całą cywilizację, Wojownicy Słońca zainstalowani wiele pułapek w swoim starożytnym mieście. Jedną z takich pułapek aktywuje niemal niewidoczna linka, która ujawnia w podłodze drewniane ostre kolce.[1]

Aang aktywował jedną z tych pułapek i ledwo uniknął upadku w kolce, wykorzystując magię powietrza. Zuko pokonał tę pułapkę, przebiegając po ścianie obok niej.[2]

Kolejną pułapkę aktywuje podniesienie Kamienia Słońca z piedestału w centralnej komnacie miasta. Gdy klejnot zostanie usunięty ze swojego miejsca, drzwi do pomieszczenia zamykają się, a cały pokój zostaje wypełniony lepkim śluzem. Szlam ten mogą usunąć tylko mrówkojadoleniwce, zwierzęta udomowione przez Wojowników Słońca specjalnie do tego celu.

Naród Ognia Edytuj

Aang activating a tripwire.png

Aang aktywuje pułapkę na statku Narodu Ognia.

Naród Ognia stosuje pułapki na swoich statkach. Aang aktywował jedną z nich, kiedy on i Katara weszli na wrak statku, mimo obaw dziewczyny, że okręt może być wyposażony w szereg pułapek. W czasie przechadzki Aang przypadkowo aktywował pułapkę, która uwięziła parę wewnątrz statku i wystrzeliła flarę, która zaalarmowała Zuko.[3]

Ciekawostki Edytuj

  • Pułapki używane przez Wojowników Słońca przypominają te stosowane przez Majów.

Przypisy Edytuj

  2. O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 lipca 2008). "Mistrzowie magii ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 13. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (21 lutego 2005). "Chłopiec w górze lodowej". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 1. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki