FANDOM

Firebending emblem Fire Nation emblem Neutral Emblem
Ran and Shaw
燃和燒
Ran i Shaw
Informacje biograficzne
Narodowość

Naród Ognia

Pochodzenie

Naród Ognia

Opis fizyczny
Skóra

czerwona i niebieska

Typ skóry

łuski

Informacje osobowe
Sojusznicy

Wojownicy Słońca, Iroh, Aang, Zuko

Wrogowie

Naród Ognia

Ulubiona broń

pazury, zęby, ogień

Styl(e) walki

magia ognia

Zajęcie

instruktorzy magii ognia

Pozycja
  • mistrzowie magii ognia
  • ostatnie żyjące smoki (w 100 AG)
Przynależność

Wojownicy Słońca

Debiut

"Mistrzowie magii ognia"

Ran i Shaw to dwa starożytne smoki czczone przez Wojowników Słońca jako pierwotni mistrzowie magii ognia. Pod koniec stuletniej wojny były ostatnimi żyjącymi przedstawicielami swojego gatunku, który niemal całkowicie wyginął po tym, jak Władca Ognia Sozin rozpoczął tradycję zabijania ich dla chwały.[1] Mieli jedynego znanego potomka, Druka.

Historia Edytuj

Kiedyś Iroh odwiedził mistrzów i został uznany za godnego nauki przez Rana i Shawa. Po poznaniu prawdziwej istoty magii ognia, mężczyzna wrócił do Narodu Ognia, gdzie powiedział wszystkim, że walczył i zabił ostatniego żyjącego smoka, w celu zachowania w tajemnicy istnienia Rana i Shawa. W przeciwnym razie ludzie polowaliby na nie.

Gdy Zuko stracił napęd do tkania ognia, on i Aang udali się do starożytnego miasta Wojowników Słońca i odkryli, że cywilizacja, która od wieków uważana była za wymarłą, wciąż żyje i ma się dobrze. Duet postanowił poznać pierwotną formę magii ognia, ucząc się od mistrzów, Rana i Shawa. Aang i Zuko wyruszyli do jaskini dwóch mistrzów, nosząc fragment Wiecznego Płomienia jako ofiarę, jednak ich płomienie zgasły zanim zostały zaprezentowane. Dwa smoki wyleciały ze swoich jaskiń, kiedy zostały przywołane przez Wojowników Słońca, i zaczęły krążyć wokół Aanga i Zuko. Obserwując ich ruchy, Awatar stwierdził, że smoki chciały wykonać razem z nimi ruchy "Tańczącego Smoka". Po wykonaniu starożytnej formy magii ognia, Ran i Shaw uznali ich za godnych i pokazali "prawdziwe" znaczenie tkania ognia, ukazując im w spirali ognia feerię barw. Po tym smoki wróciły do swoich kryjówek.[1]

Umiejętności Edytuj

Colorful fire

Kolorowe płomienie Rana i Shawa przedstawiają prawdziwą naturę magii ognia.

Ran i Shaw praktykują formę magii ognia, która podkreśla życiodajne właściwości ognia, w przeciwieństwie do metod stosowanych przez większość ludzi z Narodu Ognia, napędzanych agresywnością i nienawiścią. Są w stanie przekazać prawdziwy sens tkania ognia, tworząc wielokolorowe płomienie.[1] Na przestrzeni lat, wiele osób próbowało zaczerpnąć lekcji od Rana i Shawa, ale - poza plemieniem Wojowników Słońca - smoki uznały jedynie kilka osób za godnych nauki, w tym Iroha, Aanga i Zuko. Wszystkie inne zostały prawdopodobnie zjedzone, gdyż według zwyczajów smoki żywią się ludźmi, których nie uznają za godnych tej dziedziny.[2]

Znani uczniowie Edytuj

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga III: Ogień (火) Edytuj

313. "Mistrzowie magii ognia"

Ciekawostki Edytuj

Dragons firebending

Ran i Shaw demonstrują kolorowe płomienie, jeśli uznają osobę za godną nauki prawdziwej sztuki tkania ognia.

  • Ran i Shaw są znacznie większe niż inne smoki pokazane w serii.
  • Ran () oznacza "spalenie" lub "zapalenie" w języku chińskim. Shaw, pochodzące prawdopodobnie od shāo (燒), oznacza "spalenie" lub "pożar".
  • Dwa podobne smoki pojawiły się w wizji Zuko, gdy był chory.[3] Niebieski smok symbolizował Azulę, podczas gdy czerwonemu smokowi odpowiadał Iroh. Czerwonego i niebieskiego smok posiadali także Awatar Roko i Władca Ognia Sozin.
  • Ran i Shaw, podobnie jak duchy Tui i La, krążą wokół siebie niczym Yin i Yang.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 lipca 2008). "Mistrzowie magii ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 13. Nickelodeon.
  3. O'Bryan, John (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (17 listopada 2006). "Król Ziemi". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 18. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki