FANDOM

Air Nomads emblem.png
Ten artykuł dotyczy stworzenia z Północnej Świątyni Powietrza. Dla stworzenia z bagien, zobacz świetlik z bagien. Dla stworzenia ze Świata Duchów, zobacz świetlik ze Świata Duchów.
Robaczek świętojański
Robaczek świętojański
Informacje podstawowe
Środowisko

Północna Świątynia Powietrza

Status

żyje

Wykorzystanie

źródło światła

Informacje chronologiczne
Debiut

"Północna Świątynia Powietrza"

Robaczek świętojański to latający owad żyjący w Północnej Świątyni Powietrza. Stworzenia z tego gatunku mogą być używane jako naturalne źródło światła.[1]

Historia Edytuj

Po przybyciu do Północnej Świątyni Powietrza, mechanik znalazł pokój wypełniony gazem ziemnym. Gdy zbliżył się do pomieszczenia, latarnia używana jako źródło światła zapaliła gaz, powodując eksplozję. Później mężczyzna zaczął używać robaczków świętojańskich, niepalnego źródła światła, aby dostać się do ciemnego pokoju.

Gdy drużyna Awatara przybyła do świątyni, mechanik pokazał Socce pokój, prowadząc go tam latarnią zawierającą robaczki świętojańskie jako źródło światła. Chłopak znaczył jednak, że owady nie zapewniają dużej ilości światła.[1]

Anatomia Edytuj

Robaczek świętojański charakteryzuje się wąskim tułowiem ze smukłymi czułkami i skrzydełkami. Posiada mechanizm bioluminescencji, za pomocą którego emituje światło z odwłoka. Kolor tego światła jest zielony lub jasnoniebieski.

Nawiązanie Edytuj

Robaczki świętojańskie widziane w świątyni najbardziej przypominają te z podrodziny Lampyrinae, czyli luminescencyjne nocne robaczki świętojańskie.

Ciekawostki Edytuj

  • Starożytni Chińczycy czasem łapali robaczki świętojańskie dla celów oświetlenia pomieszczenia. Była to również powszechna praktyka w starożytnych Indiach. Były to jednak rozwiązania krótkoterminowe i wykorzystanie innych źródeł światła stało się bardziej powszechne.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (4 listopada 2005). "Północna Świątynia Powietrza". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 17. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki